اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 15, 2015
14:27 چهارشنبه، 24ام تیرماه 1394
کد خبر: 71923

گران‌ترین نام دامنه‌های تاریخ

در عصر دیجیتال آدرس‌های وب و نام دامنه‌ها، نشانی‌های معنادار و مهمی هستند که هر کدام می‌توانند ما را به دنیای جدیدی برسانند. درست به همین دلیل هم هست که انتخاب نام دامنه‌ها اهمیت بسیاری داشته و بعضی از آنها صرف نظر از نوع و حوزه فعالیت‌شان، تنها به خاطر نام‌شان معروف و ارزشمند می‌شوند.
 
در نهایت بعضی از این نام دامنه‌های ارزشمند و قیمتی با قیمت‌های بالایی معامله می‌شوند. بعضی از این نام دامنه‌ها قدمت 20 ساله دارند و بعضی از آنها به تازگی معامله شده‌اند. با این اوصاف مجله معتبر بیزینس اینسایدر با همکاری DN Journal به بررسی و معرفی گران‌ترین نام دامنه‌های جهان تا به امروز پرداخته است. با این همه نباید فراموش کرد که کسب و کار در دنیای وب سرمایه‌های دیگری به جز نام دامنه هم دارد، اما در این بررسی تنها نام دامنه‌های ارزشمند مورد توجه قرار گرفته‌اند. 
 
Fund.com به ارزش 9 میلیون و 999 هزار و 950 دلار: این نام دامنه که مربوط به یک وب‌سایت بزرگ و مهم فعال در زمینه سرمایه‌گذاری و صنعت مدیریت سرمایه است، در سال 2008 و به صورت کاملا نقدی به فروش رفت.
 
Diamond.com به ارزش 7 میلیون و 500 هزار دلار: این وب‌سایت اطلاعات مفید و مختلفی درباره انواع الماس و جواهرات متفاوت ارائه می‌کند و به کاربرانش در انتخاب و حتی خرید این جواهرات کمک می‌کند. این وب‌سایت در واقع یک جواهر فروشی آنلاین هم هست. این وب‌سایت که در ابتدا نام دامنه Odimo.com را داشت و سپس به Diamond.com تغییر نام داد، در سال 2006 به فروش رسید. 
 
Slots.com به ارزش 5 میلیون و 500 هزار دلار: یک وب‌سایت بازی و شرط‌بندی که در سال 2010 به فروش رسید. وب‌سایت معروف TechCrunch در آن زمان نوشت که ارزش این نام دامنه از یک میلیون دلار به ازای هر حروف به‌کار رفته در آن هم بیشتر است. 
 
Toys.com به ارزش 5 میلیون و 100 هزار دلار: وب‌سایتی برای معرفی و عرضه جدیدترین محصولات در دنیای اسباب بازی‌ها که در سال 2009 به فروش رفت. این وب‌سایت تنها چند ماه بعد از وب‌سایت Candy.com که به قیمت سه میلیون دلار فروش رفت، فروخته شد.
 
Medicare.com به ارزش 4 میلیون و 900 هزار دلار: وب‌سایتی برای ارائه طرح‌های درمانی و بهداشتی که در ماه مه سال 2014 توسط وب‌سایت eHeathInsurance.com خریداری شد. 
 
IG.com به ارزش 4 میلیون و 700 هزار دلار: بزرگ‌ترین وب‌سایت ارائه‌دهنده اطلاعات و سرویس‌های مالی و داد و ستد ارز در انگلستان که در ماه سپتامبر سال 2013 به فروش رسید. این وب‌سایت که قبلا متعلق به موتور جست‌وجوی برزیلی iG بود، توسط شرکت مالی London’s IG Group خریداری شد. 
 
MI.com به ارزش 3 میلیون و 600 هزار دلار: شرکت چینی ژیائومی این وب‌سایت را در ماه آوریل 2014 خرید. این خرید بزرگ‌ترین خرید نام دامنه در سال 2014 بوده است. از طرفی گفته می‌شود که این گران‌ترین نام دامنه خریداری شده توسط یک شرکت اینترنتی چینی بوده است. در واقع ژیائومی سعی دارد با استفاده از این وب‌سایت، کمک کند تا نام برندش راحت‌تر یادآوری شود.
 
Candy.com به ارزش 3 میلیون دلار: یک شکلات فروشی آنلاین بزرگ با هزاران نوع مختلف شیرینی و شکلات که می‌تواند توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خودش جلب کند. این وب‌سایت شیرین در سال 2009 توسط شرکت مالی G&J Holdings خریداری شد. 
 
Shopping.de به ارزش 2 میلیون و 858 هزار و 945 دلار: این وب‌سایت که بزرگ‌ترین فروشگاه و خرده فروشی آنلاین آلمانی است در سال 2008 به فروش رسیده است. این وب‌سایت در کنار وب‌سایت‌های دیگری مانند Auto.de، News.de و Kredit.de در دسته گران‌ترین نام دامنه‌های آلمانی قرار دارد.
 
CreditCards.com به ارزش 2 میلیون و 750 هزار دلار: این وب‌سایت که در زمینه ارائه خدمات آنلاین کارت‌های اعتباری فعالیت می‌کند، توسط شرکت ClickSuccess L.P که به کار فروش آنلاین ابزارهای و محصولات مالی می‌پردازد، در سال 2004 خریداری شد. خرید این نام دامنه گران‌ترین خرید نام دامنه در آن سال‌ها بوده است. 
 
Social.com به ارزش 2 میلیون و 600 هزار دلار: این وب‌سایت به جمع‌آوری اطلاعات در لحظه درباره تمایلات مشتریان و عادت‌های خرید آنها پرداخته و این اطلاعات را برای افزایش بهره‌وری شبکه‌های اجتماعی پردازش می‌کند. این وب‌سایت در سال 2011 فروخته شد.
 
Investing.com به ارزش 2 میلیون و 450 هزار دلار: این وب‌سایت ارائه‌دهنده رایگان اطلاعات در لحظه درباره بازار بورس و اخبارهای مالی است. این وب‌سایت در اواخر سال 2012 و توسط وب‌سایت Forexpros.com خریداری شد که بزرگ‌ترین خرید نام دامنه آن سال بوده است. 
 
Youxi.com به ارزش 2 میلیون و 430 هزار دلار: این وب‌سایت که یک سایت بازی آنلاین چینی است در ماه مارس سال 2014 وسط شرکت Gamewave Group خریداری شد.
 
114.com به ارزش 2 میلیون و 100 هزار دلار: این وب‌سایت که یک منبع ارائه‌دهنده اطلاعات درباره موضوعات مختلف است، در ماه جولای سال 2013 توسط یک شرکت چینی خریداری شده است. 
 
Computer.com به ارزش 2 میلیون و 100 هزار دلار: یک وب‌سایت معروف و شناخته شده درباره کامپیوترهای شخصی که برای خرید یک کامپیوتر شخصی اطلاعات، مقایسه و قیمت‌ها را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این وب‌سایت در سال 2007 به فروش رسیده است. 
 
37.com به ارزش یک میلیون و 960 هزار و 800 دلار: این وب‌سایت در ماه مارس سال 2014 توسط شرکت چینی تولیدکننده بازی‌های ویدئویی 37Wan خریداری شد. 
 
Fly.com به ارزش یک میلیون و 760 هزار دلار: وب‌سایتی برای پیدا کردن ارزان‌ترین پروازها با مقایسه صدها خطوط پروازی و سایت‌های گردشگری که در سال 2009 به فروش رفت. 
 
Auction.com به ارزش یک میلیون و 700 هزار دلار: یک فروشگاه حراجی آنلاین بزرگ که انتظار می‌رفت با قیمت دو و نیم میلیون دلار فروخته شود. این وب‌سایت در نهایت اما با قیمت یک میلیون و 700 هزار دلار در سال 2009 به فروش رسید. 
 
DataRecovery.com به قیمت یک میلیون و 659 هزار دلار: این وب‌سایت که ارائه‌دهنده راهکارهای بازیافت اطلاعات است، در سال 2008 فروخته شد.
 
Ticket.com به ارزش یک میلیون و 525 هزار دلار: این وب‌سایت که امکان جست‌وجو و بررسی رویدادهای تفریحی و سرگرمی سراسر دنیا و خرید بلیت ورود به آنها را دارد، در ماه اکتبر سال 2009 فروخته شد.
Tandberg.com به ارزش یک میلیون و 500 هزار دلار: این وب‌سایت ارائه‌دهنده راهکارهای مختلف آرشیو و پشتیبان‌گیری است. این وب‌سایت در اوایل سال 2007 فروخته شد. 
 
Russia.com به ارزش یک میلیون و 500 هزار دلار: این وب‌سایت که مربوط به کشور روسیه است در سال 2009 به صورت خصوصی به فروش رسیده است. 
 
 Cameras.com به ارزش یک میلیون و 500 هزار دلار: این وب‌سایت که در زمینه ارائه اطلاعات، مقایسه و قیمت انواع دوربین برای خرید به کاربرانش کمک می‌کند، در یک حراجی با قیمت یک و نیم میلیون دلار در سال 2006 به فروش رسید.
 
MM.com به ارزش یک میلیون و 200 هزار دلار: این وب‌سایت در ماه جولای سال 2014 توسط شرکت Hangzhou Duomai E-Commerce  خریداری شد که مالک نام دامنه‌های دیگری مانند Game.com، JZ.com و 4.cn هم هست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.