اینترنت و شبکه

July 16, 2015
9:48 پنجشنبه، 25ام تیرماه 1394
کد خبر: 71948

اختلال نرم افزاری عرضه بنزین در کشور را مختل کرد: قول مسئولان برای حل مشکل تا ساعاتی دیگر

benzin.jpg
 
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه اختلال در نرم افزار سامانه هوشمند سوخت عرضه بنزین را از بامداد امروز با مشکل مواجه کرد گفت: مشکل به وجود آمده در پمپ بنزین ها ، حداکثر یکی دو ساعت آینده برطرف خواهد شد. 
 
سید ناصر سجادی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: یک مشکل نرم افزاری در سامانه سوخت رسانی از سحر امروز در جایگاه ها ایجاد شد که از همان زمان همکاران ما در صدد رفع آن برآمدند و تا کنون مشکل دو سوم جایگاه ها برطرف شده است.
 
وی اضافه کرد: مشکل جایگاه های باقی مانده هم ظرف حداکثر یکی دو ساعت آینده برطرف خواهد شد.
 
همچنین سید محسن روحانی امروز در گفتگویی تلویزیونی از شبکه خبر درباره دلایل توقف گسترده عرضه بنزین و گازوئیل در جایگاههای سوخت سراسر کشور، گفت: در طول ۸ سال گذشته تاکنون به طور منظم عملیات روزآمدکردن نرم افزار سامانه هوشمند سوخت انجام شده که در بارگذاری نسخه جدید مشکلات فنی و نرم افزاری به وجود آمده است.
 
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه این مشکل فنی از ساعت ۳:۳۰ بامداد روز جاری در جایگاههای سوخت کشور به وجود آمده است، تصریح کرد: نسخه جدید در تعداد زیادی از جایگاهها باز نشد و در نهایت منجر به توقف سوخت رسانی به خودروها شده است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بلافاصله پس از به وجود آمدن این مشکل فنی، تیم های عملیاتی مشغول به کار شده اند، اظهار داشت: تاکنون در ۹۰ درصد از جایگاههای سوخت کشور سامانه هوشمند سوخت فعال شده است.
 
روحانی در خصوص دامنه و گسترش این مشکل فنی توضیح داد: در بیش از ۸۰ درصد جایگاهها مشکلات نرم افزاری سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد که هم اکنون این مشکل را کشف کرده ایم و به زودی حل می شود.
 
رییس جایگاه‌داران سوخت در واکنش به خبر قطع بنزین بسیاری از جایگاه‌های سوخت از بامداد امروز به ایسنا گفت: مشکلی که به وجود آمده قطع بنزین نبوده است، بلکه سامانه پخش هوشمند با اختلالاتی در جایگاه‌ها مواجه شده و برخی جایگاه‌ها را در سطح کشور از مدار خارج کرده است.
 
بیژن حاج محمدرضا اظهار کرد: با توجه به این‌که زمانی که این سیستم دچار اختلال می‌شود حافظه آن پاک شده و باید از ابتدا کد‌گذاری شود تا به مدار برگردد، این روند کمی زمان می‌برد.
 
وی با اشاره به این‌که در طول چند سال اخیر چند بار این سامانه از سوی عوامل خارجی هک شده است، با رد هرگونه اعتصاب در جایگاه‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر بنزین در نفت‌کش‌ها و در مخازن موجود است و مشکل به وجود آمده هیچ ارتباطی به قطع بنزین جایگاه‌ها ندارد بلکه همانطور که گفتم تنها دلیل آن اختلال در سامانه پخش هوشمند بوده است.
 
سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به گلایه برخی مسافران از تعطیلی جایگاه‌های عرضه بنزین در جاده‌های بین شهری اظهار داشت: متأسفانه طی ساعات پیش مشکلاتی در سیستم کارت‌های هوشمند سوخت به وجود آمده بود که البته با رفع این مشکل، وضعیت به شکل عادی برگشت.
 
بر اساس گزارش تسنیم، سرهنگ نادر رحمانی گفت: این مشکل در سیستم توزیع بنزین سراسر کشور بوده و تنها به منطقه‌ای خاص اختصاص نداشته است. سرهنگ رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل کارت‌های سوخت مرتفع شده و جایگاه‌های عرضه بنزین به شکل عادی به کار خود ادامه می‌دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.