رگولاتوری

July 21, 2015
8:29 سه شنبه، 30ام تیرماه 1394
کد خبر: 72003

معاون وزیر ارتباطات: تغییر رویکرد در بودجه سال آینده

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات گفت: بودجه سال 1395 بر مبنای برنامه ششم توسعه تنظیم خواهد شد که بر همین اساس تغییر رویکردی در بودجه خواهیم داشت.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات تاکید کرد: در تدوین برنامه ششم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال تدوین برنامه جامع با نگاه خاص به رشد فراگیر در این بخش هستیم که بهره مندی آحاد مردم را از این توسعه در بر داشته باشد.
 
برات قنبری با تاکید بر این که برنامه ششم مطابق با سیاستهای کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تدوین می شود گفت: در توسعه امور فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه به حوزه محتوا و خدمات الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات تاکید شده است.
 
وی که در جلسه کمیته تخصصی خدمات زیر بخش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ششم توسعه صحبت می‌کرد، کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات را در راستای سیاستهای کلی نظام عنوان کرد و گفت: با گسترش اقتصاد دانش بنیان، توانمند سازی بخش خصوصی، مشارکت حداکثری از ظرفیت های بخش خصوصی، تقویت سرمایه های اجتماعی و انسانی به دنبال رشد اقصاد پایدار و ایجاد اشتغال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.
 
نصرالله جهانگرد هم در جلسه کمیته تخصصی خدمات زیر بخش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ششم توسعه، تدوین این برنامه را در بخش ICT نیازمند بهره گیری از تجارب بین المللی و همراهی نخبگان این عرصه دانست و گفت: نیازمند جلب آرای نخبگان برای تدوین برنامه ششم توسعه در بخش ICT هستیم.
 
وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات با توجه به حضورش در سه کارگروه تدوین برنامه ششم توسعه، تکلیف سنگینی را برعهده دارد و باید در تصمیم گیریها با بهره گیری از تحلیل های کارشناسانه مناسب ترین تصمیم ها را اتخاذ کند.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در زنجیره اقتصاد کشور سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش یافته که در تدوین این برنامه باید به گونه ای عمل کنیم که سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی GDP به هشت درصد برسد.
 
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در این راستا می توانیم انتظار داشته باشیم که در حوزه CT به رشد 5 درصدی برسیم اما دغدغه امروز ما افزایش سهم تولید ناخالص داخلی از بخش IT است.
 
جهانگرد افزود: توجه به بازار تولید محتوا, کمک به رونق بیشتر صنعت نرم افزار و سخت افزار راهکارهایی برای افزایش این سهم محسوب می شود.
 
وی در ادامه مشخص شدن پلت فرم سرمایه گذاری در توسعه دولت الکترونیکی را در تدوین برنامه ششم امری لازم دانست و گفت: از تمام دستگاهها و سازمان های مختلف دعوت خواهیم کرد که در جلسات کمیته های تخصصی برنامه ششم توسعه حضور یافته تا چشم انداز روشنی در استقرار دولت الکترونیکی داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.