رگولاتوری

July 21, 2015
8:37 سه شنبه، 30ام تیرماه 1394
کد خبر: 72004

صدور پروانه‌های ارتباطات تلفن ثابت تا دو ماه آینده

چندی پیش اعلام شد تا پایان مهلت قانونی تقاضای پروانه، 26 متقاضی ارتباطات تلفن ثابت(FCP) مدارک لازم را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارائه کرده‌اند و این سازمان نیز بلافاصله با تشکیل کمیته های تخصصی بررسی تقاضاها را آغاز کرده است.
 
براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مهلت قانونی تقاضای پروانه FCP تا ۲۴ خردادماه بود؛ این تقاضاها در سه بخش شرایط ورودی از نظر ظرفیت (پورت و پهنای باند)، سهامداری‌های مشترک بین متقاضیان و همچنین بین متقاضیان و سایر دارندگان پروانه و صلاحیت‌های عمومی مورد بررسی قرار گرفته و قرار است اقدامات لازم برای تکمیل مراحل صدور پروانه به متقاضیانی که همه شرایط را دارا باشند، اعلام شود.
 
به گفته مسوولان تلاش رگولاتوری بر این است که تمامی فرایند بررسی تقاضاها و صدور پروانه حداکثر ظرف دو ماه نهائی شود.
 
رگولاتوری براساس مصوبه کمیسیون عمل می‌کند که این مصوبه با در نظر گرفتن شرایط ورودی تا حدودی تعداد را محدود کرده است و این موضوع با اعمال سیاست‌های تشویقی، تا حدی به شرایط بازار واگذار شده است و از آنجا که همه متقاضیان مجموعه‌ای از دارندگان پروانه PAP، ISDP و PSTN موجود هستند، با شناخت از بازار و بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای موجود، وارد این فضا شده‌اند.
 
به گفته معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری درباره نظارت بر پروانه‌های FCP، با توجه به کاهش بار نظارتی در اثر کاهش تعداد پروانه‌های ISP و ISDP، امکان نظارت بر پروانه‌های ارتباطات ثابت (FCP) و ارائه خدمات ارتباطی ثابت (servco) بیشتر خواهد شد.
 
"عباسی شاهکوه" درباره متقاضیانی که در فرآیند بررسی موفق به دریافت پروانه FCP نشوند، گفته بود: این شرکتها می‌توانند متقاضی دریافت پروانه servco باشند که از نظر سرویس‌های قابل ارائه تفاوتی با FCP ها ندارند. ضمن اینکه برای ورود ISP و ISDP ها به پروانه servco، از نظر حق امتیاز و حق شبکه‌های موجود امتیازهای قابل توجهی در نظر گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.