اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 23, 2015
13:47 پنجشنبه، 1ام مردادماه 1394
کد خبر: 72080

گزارش مالی یاهو از سه ماهه دوم ۲۰۱۵ منتشر شد؛ ۲۱.۶ میلیون دلار ضرر و تعدیل هزار نفر از پرسنل تمام وقت

کمپانی یاهو در گزارش مالی خود مرتبط به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ خبر از عوایدی ۱۶ سنتی به ازا هر سهم داده و درآمدی ۱.۰۴ میلیارد دلاری نیز کسب نموده است. خبرگزاری رویترز در همین رابطه اشاره کرده فعالان بازار وال استریت انتظار داشته اند شرکت مورد بحث به عوایدی ۱۸ سنتی برای هر سهم دست یابد و در آمدش هم معادل ۱.۰۳ میلیارد دلار باشد.
 
یاهو آورده است که در سه ماهه منتهی به روز سی ام ماه ژوئن زیان خالصی ۲۱.۶ میلیون دلاری (۲ سنت به ازای هر سهم) را تجربه کرده و این در حالیست که آنها در بازه ی زمانی مشابه در سال قبل منفعتی ۲۶۹.۷ میلیون دلاری داشته اند.
 
خود این کمپانی می گوید بخش اعظمی از زیان یاد شده به هزینه هایی که به منظور جذب بیشتر بازدید کنندگان و رقابت نزدیک تر با سایت هایی همچون گوگل و یاهو صورت داده مرتبط می شود.
 
البته ماریسا مایر (مدیر عامل یاهو) در نطق مربوط به انتشار گزارش مالی سه ماهه ی پیشین، آن را سه ماهه ای مطلوب خوانده و گفته از آنچه که توسط واحد نمایش تبلیغات به دست آمده رضایت دارد. ضمناً پیش بینی شده که شرکت مورد اشاره طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی به درآمدی مابین ۱ الی ۱.۰۴ میلیارد دلار دست خواهد یافت که این رقم نیز از برآیند های قبلی که عدد ۱.۰۷ میلیارد دلار را هدف قرار داده بودند کمتر است.
 
یاهو در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ به صورت دقیق ۱۲.۳۰۰ کارمند داشته، ولی با هدف کاهش هزینه ها و بهبود وضعیت اقتصادی رقم مذکور اکنون به نزدیک ۱۱.۰۰۰ نفر رسیده. کن گلدمن، مدیر بخش مالی، ذکر کرده با تعدیل نیروهای مازاد تمام وقت حالا کمپانی متبوعش در شرایط بهتری قرار دارد، ساز و کار منظم تری یافته و از نظر کسب و کار نیز بهینه تر گشته.
 
همچنین هفته پیش یاهو اعلام نمود هولدینگ جدیدی را تاسیس خواهد کرد و ۳۸۴ میلیون سهمی که با ارزش ۳۰ میلیون دلار از علی بابا در اختیار دارد را به آن انتقال خواهد داد. این هولدینگ Aabaco نام خواهد داشت و ۱۵ درصد از علی بابا در تملکش قرار خواهد گرفت.
 
آنها سرویس جدیدی نیز با عنوان Yahoo Sports Daily Fantasy راه اندازی کرده اند که خدماتی مشابه و موازی سرویس fantasy league کنونی شان ولی به صورت رایگان ارائه می کند. انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور خدمات مذکور قادر به کسب درآمد مطلوبی گردد، که البته باید منتظر ماند و دید این مهم محقق خواهد شد یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.