اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 24, 2015
15:56 جمعه، 2ام مردادماه 1394
کد خبر: 72099

وزیر ارتباطات: وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت مشکلی ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه برای افزایش سرعت اینترنت هیچگونه مشکلی وجود ندارد، گفت: شرکت‌های ارتباطی سرویس‌دهنده هر میزان پهنای باند درخواست دهند به آنها واگذار می شود.
 
محمود واعظی پیش از ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند به برنامه ششم توسعه اشاره و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی قوای سه‌گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با برنامه ششم توسعه که با موفقیت مذاکرات هسته‌ای مصادف شد، رویکرد جدیدی در نوشتن برنامه ششم به وجود آمد و برنامه ششم را به گونه‌ای تهیه می‌کنیم که به سمت توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.
 
وی به حوزه IT کشور اشاره کرد و گفت: در بخش روستایی تا پایان سال تمام روستاهای بالای پنج خانوار صاحب تلفن می شوند و سال گذشته ۵۵۳ روستا نیز اینترنت‌دار شدند که امسال نیز ۷۵۵ روستای دیگر صاحب اینترنت می‌شوند.
 
واعظی افزود: در خصوص توسعه ITC روستایی باید پیشنهادات ارائه شود تا تحقق این مهم دنبال شود اما خدمات رسانی در این زمینه در روستاهای کمتر از پنج خانوار برای دولت صرفه اقتصادی ندارد
 
واعظی عنوان کرد: در ارتباط با سرعت اینترنت هیچ‌گونه مشکلی ندارد و شرکت‌های ارتباطی سرویس‌دهنده هر چقدر که پهنای باند بخواهند به آنها می‌دهیم، اما شرکت‌ها باید در سرویس‌دهی به مشترکین توجه داشته باشند و مطابق قراردادهایی که با آنها می‌بندند خدمت‌رسانی انجام دهند.
 
واعظی به بحث ایجاد زیرساختهای مخابراتی در کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید ایجاد زیرساختهای مخابراتی در کشور نسبت به سالهای گذشته رشد داشته است.
 
وی توجه به ایجاد اشتغال برای جوانان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه باید مشکلات مردم را رفع کرد، گفت: پوشش تلفن و اینترنت نقاط کوهستانی برنامه ریزی شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امسال مشکل کارگزاران مخابراتی حل می‌شود، افزود: رفع مشکل کارگزاران در کشور در برنامه کاری این وزارتخانه قرار گرفته و تا پایان امسال این مشکل حل می‌شود.
 
وی در ادامه در خصوص مشکل ساختمان قدیمی اداره پست در خیابان اصلی شهر نهاوند، گفت: این ساختمان طبق درخواست فرماندار و نماینده مردم نهاوند در مجلس باید در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گیرد که مشکل آن نیز طی روزهای آینده حل می‌شود.
 
واعظی گفت: طی توافق مدیران این دو نهاد در شهرستان نهاوند، این ساختمان به زودی در اختیار شبکه بهداشت قرار خواهد گرفت.
 
واعظی در ادامه به موفقیت ایران در مذاکرات اخیر اشاره و با بیان اینکه مذاکره آن هم در حالی که ایران اسلامی در یک طرف قرار گرفته و همه دنیا در مقابل آن باشد، یک پیروزی بزرگ قلمداد می‌‌شود، گفت: دستیابی به جمع‌بندی مذاکرات توفیقی بسیار بزرگ برای ملت و نظام و دستیابی به این مهم متعلق به رهبری، نظام و مردم است.
 
وی با بیان اینکه با تحریم های ظالمانه دشمن علیه ایران، دولت با حمایت رهبر و مردم با مشکلات مقابله کردند، گفت: مردم وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.
 
واعظی بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی در کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بتوانیم آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است نه در شعار بلکه در عمل محقق کنیم چرا که رمز موفقیت و پیشرفت کشور حفظ وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین نظام است.
 
واعظی با بیان اینکه مشکل دولت این است که تبلیغات چی نیست، گفت: فرزندان این کشور شجاعانه مذاکره کردند و یک قدم عقب ننشستند تا کشور را از وضعیت تحریم نجات دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکرات ۵+۱ نتیجه ای برای تاریخ ایران است و کشورهای عرب از این اتفاق ناراختند، گفت: اگر مشکلات ایران حل شود نفوذ و قدت ایران روشن خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه این پیروزی و دستاورد نباید انحصاری برای یک گروه یا جریان تلقی شود، گفت: کسانی که فکر می کنند این دستاورد متعلق به دولت است در اشتباهند چراکه این پیروزی متعلق به همه است.
 
وی با تاکید بر اینکه این انقلاب را مدیون شهدا هستیم و این افتخار باید برای نسل آینده باقی بماند، گفت: توفیق به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای، متعلق به کل مردم و مقام معظم رهبری است و این توافق بزرگ باید انسجام داخلی را بیشتر کند و موجب وحدت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.