سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 24, 2015
23:05 جمعه، 2ام مردادماه 1394
کد خبر: 72111

چاپگرهای لیزری با بودجه ۵۰۰ هزار تومان

پرینت‌ها به پنج دسته جوهرافشان، لیزری سیاه و سفید، لیزری رنگی،  چندکاره و قابل‌حمل تقسیم می‌شوند. چاپگرهای سیاه و سفید مخصوص جاهایی است که فقط با متن سروکار دارند و برای چاپ نوشته‌ها و متون مختلف از آن استفاده می‌کنند. طبیعی است این چاپگرها به دلیل فقدان رنگ، در چاپ تصاویر یا نوشته‌های رنگی ناتوان هستند اما چاپگر رنگی نقطه مقابل چاپگر سیاه و سفید است. چاپگرهای جوهرافشان همگی رنگی هستند، اما سرعت چاپ محدودی نسبت به لیزری‌ها دارند.
 
این در حالی است که قیمت دستگاه‌های جوهرافشان به‌طور معمول ارزان‌تر از مدل‌های دیگر است. چاپگرهای کار گروهی، توانایی پاسخ به چندین کاربر در یک زمان را دارند که به صورت بی‌سیم به آنها متصل است. این چاپگرها که در اصل برای دریافت درخواست‌های سنگین و هم‌زمان طراحی شده‌اند، می‌توانند با چاپ بیش از ۲۰ صفحه در دقیقه، درخواست‌های زیادی را پاسخ‌گو باشند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های یک چاپگر، حداکثر تعداد نقاطی است که می‌تواند در یک محدوده ‌چاپ کند.
 
این عدد که در چاپگرهای لیزری برای مثال ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل به‌‌عنوان حالت ایده‌آل است، به این معنا است که این چاپگر توانایی چاپ ۶۰۰ نقطه در یک اینچ مربع را دارد. معمولاً اکثر چاپگرها توانایی چاپ برگه‌های A۴ را دارند، با این حال قابلیت تنظیم‌شدن برای ابعاد کوچک‌تر را هم دارا هستند اما با این وجود ممکن است افرادی بنا به نیازشان به چاپگرهای سایز بزرگ‌تر نیاز داشته باشند. به‌گزارش فارنت، سعی شده بهترین چاپگرهای لیزری که هم‌اکنون با بودجه ۵۰۰ هزار تومان در بازار می‌توان خرید معرفی شود.
 
در ابتدای امر این نکته را باید یادآوری کرد که فهرست قیمت‌های ارائه‌شده بر اساس چندین منبع تهیه شده و ممکن است با بازار شهری که شما در آن ساکن هستید، کمی اختلاف داشته باشد.
 
HP LJ P١١٠٢W
اچ‎پی پی ۱۱۰۲ مدل جدید چاپگر تک‌رنگ لیزری این شرکت از سری سطح مبتدی است که توانایی ارائه کیفیت خیلی‌خوب را به همراه سرعت بالا و امکانات Wireless دارد. این چاپگر مناسب استفاده‌های اداری و شرکتی است. فناوری Wireless ویژگی‌ای است که اگر روی یک چاپگر به کار گرفته شود تا حد بسیار زیادی می‌تواند برای به اشتراک‌گذاری آسان‌تر یک چاپگر در یک شرکت مفید باشد. این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت ۲۵۰ تا ۲۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
HP CP١٠٢۵
چاپگر HP LaserJet Pro CP١٠٢۵ Color Printer کوچک‌ترین چاپگر لیزری رنگی اچ‌پی است، ایده‌آل برای دفتر یا خانه و بنگاه‌های کوچک که می‌خواهند پرینت رنگی باکیفیت داشته باشند. چاپ عکس با کیفیت بالا از محاسن این کالا است. این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت ۳۸۰ تا ۴۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
 HP Laserjet M۴٠١d
این مدل چاپگرهای لیزری تک‌رنگ اچ‌پی دارای قابلیت استفاده با کاربردی آسان و سریع برای چاپ حرفه‌ای دارد، به گونه‌ای که شما می‌توانید به‌راحتی با آی‌پد و آیفون پرینت خود را روی چاپگر دریافت کنید. از ویژگی‌های بارز این چاپگر می‌توان به چاپ دوطرفه و یک پورت ورودی یواس‌بی از جلو اشاره کرد. توان کار ماهانه این دستگاه بسیاربالا بوده که مشکل بسیاری از کاربران را به‌علت کارکرد بسیارمناسبش حل کرده است.
 
دستگاه فوق دارای یک صفحه نمایش خطی است که می‌توان عملیات پرینت را روی آن مشاهده کرد، همچنین تعدادی کلید روی آن تعبیه شده است که می‌توان از طریق آنها بدون اتصال به دستگاه دستورات مستقیم را برای انجام کار داد. این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت ۴۹۰ تا ۵۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
 HP Laserjet P٢٠٣۵
این چاپگر بیشتر مناسب دفاتر کار و استفاده‌های شرکتی است و به‌راحتی می‌توانید آن را به شبکه متصل و به‌صورت اشتراکی استفاده کنید. این چاپگر اچ‌پی مجهز به پورت‌های  USB٢,٠ و  Ethernet یا همان پورت LAN برای اتصال به شبکه‌های محلی و داخلی است. برخلاف مدل‌های گران‌قیمت‌تر، P٢٠٣۵ فاقد نمایشگر مجزا روی خود است. خوشبختانه به دلیل اضافه‌شدن پروتکل شبکه Bonjour استفاده از این چاپگر در یک شبکه محلی برای کامپیوتر‌های Mac نیز آسان شده است. این محصول هم‌اکنون در بازار با رنج قیمت ۴۰۰ تا ۴۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.