تلفن همراه

گوشی

July 25, 2015
13:58 شنبه، 3ام مردادماه 1394
کد خبر: 72140

از موتو جی و موتو ایکس 2015 چه می‌دانیم؟

شرکت موتورولا تا چند روز دیگر مدل جدید از گوشی‌های موتوجی و موتو ایکس را معرفی می‌کند. تاکنون اطلاعات مختلفی درباره این محصولات منتشر شده است.
 
در چند وقت گذشته خبرها درباره محصولات جدید شرکت موتورولا بسیار زیاد بوده است. مشخص شده که شرکت موتورولا قصد دارد مدل جدیدی از دو گوشی موتوجی و موتو ایکس را معرفی کند. تاکنون تصاویر مختلفی از این دو گوشی به بیرون درز کرده است و به همین دلیل علاقه‌مندان به این محصولات بسیار هیجان‌زده شده‌اند. شرکت موتورولا چند روز دیگر برنامه‌ای برای معرفی این محصولات دارد. درحالی که هنوز از جزییات این برنامه باخبر نیستیم، براساس اطلاعاتی که تا این لحظه منتشر شده می‌توانیم حدس بزنیم که چه اتفاقی قرار است رخ بدهد.
 
به‌نظر می‌رسد که گوشی موتو ایکس جدید دارای یک صفحه‌نمایشی با وضوح‌تصویر 2K است و یک دوربین 21 مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین مشخص شده برای دوربین جلوی این گوشی یک فلش LED قرار گرفته است. براساس اطلاعات منتشر شده این گوشی دارای یک سنسور تشخیص اثر انگشت است؛ اما هنوز مشخص نشده که این سنسور همانند گوشی‌های آیفون 6 و یا گلکسی S6 روی دکمه خانه قرار گرفته یا نه.
 
بخش دیگری از این شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که موتو ایکس جدید از یک صفحه‌نمایش QHD با وضوح تصویر 2560×1440 برخوردار است. همچنین یک چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 808 به‌همراه 2 گیگابایت رم و یک باتری 3280 میلی‌آمپری روی آن قرار گرفته است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این اطلاعات هم تایید نشده‌اند و باید منتظر اعلام رسمی موتورولا باشیم.
 
نسل سوم گوشی موتو جی جزو محصولاتی قرار می‌گیرد که قیمت مناسبی خواهد داشت. براساس اطلاعات منتشر شده احتمال دارد که این گوشی از یک صفحه‌نمایش 5 اینچی با وضوح‌تصویر 1080p برخوردار باشد. همچنین از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 615 که یک پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت 1.7 گیگاهرتز در آن به‌کار رفته، برای این محصول استفاده شده است. 2 گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی که با کارت حافظه قابل افزایش است هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی به‌حساب می‌آید. این احتمال هم وجود دارد که این محصول از استاندارد IPX7 برخوردار باشد که گوشی را تا 30 دقیقه و تا عمق 1 متر دربرابر آب محافظت می‌کند.
 
براساس اطلاعات منتشر شده به‌نظر می‌رسد که شرکت موتورولا قصد دارد موتو میکر (Moto Maker) را برای شخصی‌سازی گوشی‌های موتو جی معرفی کند که به خریداران اجازه می‌دهد که بتوانند رنگ بخش‌های مختلف گوشی را مشخص کنند. برنامه موتو میکر درحال حاضر برای گوشی موتو ایکس عرضه شده است. عکس زیر مربوط به کارت دعوت شرکت موتورولا برای رسانه‌ها می‌شود.
 
در این عکس عبارت «XGX» مشاهده می‌شود که به دو گوشی موتو جی و موتو ایکس اشاره می‌کند. به دلیل حضور دو حرف ایکس روی کارت به‌نظر می‌رسد که دو مدل مختلف از گوشی موتو ایکس معرفی خواهد شد. قبلا شایعاتی منتشر شده بود که به ساخت یک موتوجی دیگر به نام «Sport» اشاره می‌کردند.
بخش دیگری از شایعات که به‌تازگی منتشر شده‌اند، به این موضوع اشاره می‌کنند که موتورولا قصد دارد گوشی موتو جی 2015 را با قیمت 179.99 دلار عرضه کند. این گوشی از شبکه  4G پشتیبانی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.