امینت

تحلیل بازار

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

July 25, 2015
23:59 شنبه، 3ام مردادماه 1394
کد خبر: 72154

T-Mobile به خاطر قطعی سه ساعته شبکه 17.5 میلیون دلار جریمه شد

مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و ارتباطی آمریکا شرکت T-Mobile را به دنبال عدم ارایه خدمات موبایلی اورژانسی 17.5 میلیون دلار جریمه کرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قطعی‌های متوالی شبکه این شرکت مخابراتی در فواصل زمانی مختلف باعث شد که در مجموع دسترسی به شبکه T-Mobile برای کاربران به مدت سه ساعت غیرممکن شود و کاربران آن حتی نتوانند به سرویس تماس‌های اضطراری دسترسی داشته باشند. سرویس تماس‌های اضطراری رایگان در آمریکا با شماره 911 انجام می‌شود.

به عنوان بخشی از جریمه تعیین شده T-Mobile موظف شد زیرساخت‌های مربوط به تماس اضطراری 911 خود را ارتقا دهد و بررسی‌های لازم روی آن صورت گیرد تا مقامات «کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا» (FCC) مطمئن شوند که این شرکت از استانداردهای موجود پیروی می‌کند.

«تام ویلر» رئیس هیئت مدیره سازمان FCC گفت: «در این کمیسیون هیچ اولویتی بالاتر از این نیست که مردم به سرویس‌های اورژانسی دسترسی داشته باشند و بتوانند از شبکه‌های ارتباطی در همه شرایط استفاده کنند. ایمنی عمومی مهم‌ترین اولویت برای ما محسوب می‌شود و هرگونه تخلف در این زمینه جرایم سنگین به دنبال دارد».

او در ادامه توضیح داد: «کمیسیون ارتباطات آمریکا با انجام بررسی‌های لازم متوجه شد که مشترکان شرکت T-Mobile در شرایط قطعی شبکه نتوانسته‌اند با شماره 911 تماس بگیرند و این مسئله امنیت روانی آنها را دچار مشکل کرده است».

لازم به ذکر است سرویس تماس‌های اضطراری T-Mobile در تاریخ 8 آگوست 2014 از دسترس خارج شد و پس از قطع و وصلی‌های فراوان، مشترکان به مدت سه ساعت به این سرویس دسترسی نداشتند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.