اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 26, 2015
7:28 یکشنبه، 4ام مردادماه 1394
کد خبر: 72161

می‌توانید فیسبوک را به عنوان زباله نادیده بگیرید؟

آیا شما می‌توانید سایتی از سایت‌‌های خارجی مثل یوتیوب یا فیسبوک را که از نظر شما زباله هست حذف کنید؟ قطعا نمی‌توانید.
 
 
وزیر ارتباطات اقدام به انتشار پیام تصویری از امین زندگانی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی سخن می‌گفت، کرده است.
این بازیگر ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در ارتباط با تکریم محیط زیست، اظهار کرد: در این باره کارهای بسیاری انجام و کمپین‌های خوبی راه‌اندازی شده است اما من می‌خواهم این را بگویم که دنیای پیش‌و‌روی بچه‌های ما، دنیای مجازی است.
 
وی عنوان کرد: آیا فکری برای محیط زیست مجازی کرده‌ایم؟ زباله‌های این محیط را باید چکار کنیم؟
زندگانی با بیان اینکه باید به فکر ایجاد کمپین‌هایی در این زمینه باشیم، خاطر نشان کرد: در این کمپین‌ها باید اخلاق و منش فضای مجازی را آموزش دهیم و از اعضا بخواهیم تا خوب صحبت کنند؛ از این طریق باید زباله‌های فضای مجازی را برداریم تا نسل آینده بداند با این زندگی مجازی چگونه رفتار کند و آن را تمیز نگاه دارد.
 
حال دوستان محمود واعظی وزیر ارتباطات زیر این پست اجتماعی اینگونه نوشته‌اند:
• آقای واعظی چرا مشکل بازی آنلاین را حل نمی‌کنید تا چه زمانی باید اینجا برای شما کامنت بنویسیم؟
 
• آقای زندگانی هم جوک باحالی گفتند و نفهمیدند چی گفتند. اینترنت همه خصوصیات را با هم دارد؛ فناوری، نوآوری، آموزش، دین، عقاید، باورها، اخلاقیات، تخریب، جنگ، سرقت و آزادی بیان. آیا شما می‌توانید سایتی از سایت‌‌های خارجی مثل یوتیوب یا فیسبوک را که از نظر شما زباله هست حذف کنید؟ قطعا نمی‌توانید. الان شما محدودیت شدید ایجاد می‌کنید. ثابت شده که انسان به محدودیت واکنش منفی نشان می‌دهد و می‌خواهد از این محدودیت رهایی پیدا کند. شما فیلتر می‌کنید در حالیکه ابزارهایی برای دور زدن فیلتر هست. به جای محدودیت ایجاد کردن فرهنگ استفاده را آموزش دهید.
 
• شما و همکاران‌تان مسیر محدودیت را پیش گرفته‌‌اید که این به مراتب مخرب‌تر است. هیچ وقت فرهنگ استفاده را آموزش نداده‌اید. همه فناوری‌ها ساخت بشر هستند و چیزی به نام فناوری فرا بشری نداریم. اینترنت هم ساخت بشر است، محدود کنید ابزار دور زدن محدودیت هم هست.
 
• چگونه باید عقاید و باورهایمان را به گوش جهانیان برسانیم؟ خودمان که بلد هستیم و از طرفی خارجی‌ها هم که تو کلوب و شبکه‌های اجتماعی ایران نمی‌آیند و به سایت‌های زبان فارسی هم سر نمی‌زنند. تریبون 24 ساعته تلویزیونی هم که با پوشش جهانی به ما نمی‌دهند. خوب شما باید از شبکه‌هایی که به قول خودتان مخرب هستند به نفع خودتان استفاده کنید که نمی‌کنید.
 
• پروانه FCP را دریابید. پس از فراخوان پروانه FCPدر طی 4 ماه گذشته و با تلاش شبانه‌روزی جمع کثیری از شرکت‌های اینترنتی ( بیش از 130 شرکت ) موفق شدیم با تاسیس کنسرسیومی متشکل از این تعداد شرکت درخواست پروانه  FCPرا به سازمان تنظیم مقررات ارائه نماییم و خوشبختانه بعنوان یکی از اولین شرکت‌ها واجد شرایط احراز گردیدیم که جا دارد از مقامات سازمان بخاطر رعایت عدالت و انصاف تشکر کرد.
 
متاسفانه پس از اعلام نتایج اولیه مشاهده می‌گردد بسیاری از متقاضیان که فاقد صلاحیت بوده‌اند با دست زدن به انواع ترفندها در تلاشند تا با ارتباطات و ارائه اسناد غیر واقعی نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنند که در این صورت ظلم مشهود در حق ما 130 شرکت اجرا شده است .برخی موارد شامل زیر هستند:
 
1. آیا کسی که شرایط را نداشته می‌تواند با گرفتن یک نامه دروغین از زیرساخت مشکل را حل کند؟
2. آیا کسی که طبق فراخوان پیش نرفته می‌تواند 10 روز بعد از پایان فراخوان شرکت ثبت‌ نام متقاضی را عوض کند؟
3.  آیا کسی که پهنای باند واقعی نداشته ( فاقد گواهی برقراری یا گزارش نظارت ) می‌تواند ادعای پروانه کند؟
4. چرا ما نیز براحتی و با تقلب در پی گرفتن این پروانه نرفتیم و 4 ماه زندگی را بر خود حرام و به شراکتی اینگونه وسیع روی آوردیم.
• سلام جناب وزیر. از ساکنان سولقان در شمال‌غرب شهر تهران هستم که چند روز قبل جاری شدن سیل باعث کشته شدن 8 نفر از هموطنان در این منطقه شد. وضعیت سیستم مخابراتی سولقان در زمان وقوع سیل به صورت زیر بوده است:
1. تلفن ثابت منطقه: قطعی به علت قطع برق و عدم وجود سیستم برق اضطراری در مرکز تلفن سولقان
2. شبکه همراه ایرانسل: قطعی به علت قطع برق
 
3. شبکه همراه اول: اختلال شدید و قطع به علت قطع برق
4. متاسفانه افرادی که در سیل به دام افتاده بودند امکان هیچگونه اطلاع‌رسانی برای امداد نداشته‌اند. لطفا پیگیری فرمایید.
 
• آقای وزیر ارتباطات لطفا به وضعیت کارکنان شرکتی مخابرات‌های استانی رسیدگی کنید. بر خلاف قانون کشور بین حقوق پرسنل رسمی و شرکتی اختلاف وحشتناکی وجود دارد. آخر در کجا یک کارمند با مدرک مهندسی و سابقه ده سال 870 هزار تومان حقوق می‌گیرد؟
• قبلا اینجا درخواست پیگیری شکایت داده بودم. دیروز بهم زنگ زدند ولی فقط برای رفع تکلیف؛ مشکل من همچنان به قوت خودش باقی هست. به نظر من سامانه 195 را منحل کنید و پولی که در این راه هدر می‌رود را در پروژه‌های دیگر بگذارید.
 
• اخلاق فضای مجازی جدا از اخلاق اجتماعی نیست.
• مردم همانطوری که در اجتماع هستند در فضای مجاری هم حضور دارند.
• اگر فکر می‌کنید فضای مجازی ما مشکل دارد، ریشه‌اش در اجتماع هست که باز هم شما این اجتماع را در مدارس تربیت می‌کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.