اپراتورها

تلفن همراه

July 26, 2015
11:43 یکشنبه، 4ام مردادماه 1394
کد خبر: 72168

شبکه نسل چهارم ایرانسل به صورت رسمی در همدان راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: شبکه نسل چهارم تلفن همراه در همدان راه‌اندازی شد تا این شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار بگیرد.
 
علیرضا قلمبر دزفولی ظهر یکشنبه در مراسم راه اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل در همدان گفت: تا پیش از این در استان همدان، شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه تری جی قرار داشتند که با بهره برداری از آخرین نسل اینترنت همراه در شهر همدان این شهر به عنوان مرکز استان، علاوه بر نسل سوم، برای نخستین بار تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفت.
 
وی افزود: پس از اخذ پروانه رسمی ارتقا شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت‌آمیز خدمات «تری جی» باند پهن همراه در بیش از ۴۰۰ شهر و دهستان کشور و در تمامی استان‌های ایران توسط ایرانسل، شبکه  «فور جی ال ای تی» به‌عنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل در مشهد راه‌اندازی شد و با توسعه شبکه، امروز در شهر همدان نیز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
 
قلمبر دزفولی گفت: در حال حاضر، سرویس ۳G ایرانسل دربیش از ۴۰۰ شهر و دهستان و بیش از ۵۶ مسیر جاده‌ای در کشور و در تمامی ۳۱ استان راه اندازی شده و سرویس ۴G ایرانسل نیز در بیش از ۷۷ شهر ایران در دسترس مشترکان قرار دارد.
 
مدیرعامل ایرانسل درباره وضعیت خدمات این اپراتور در استان همدان گفت: در حال حاضر چهار شهر و منطقه در استان تحت پوشش شبکه‌ ۳G ایرانسل قرار دارند و شهر همدان به عنوان مرکز استان تحت پوششG ۴ ایرانسل نیز قرار گرفته است.
 
علیرضا دزفولی درباره‌ ضریب شاخص‌های ICT در استان همدان گفت: استان همدان نوزدهمین استان ایران از نظر شاخص ITU درتوسعۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات است اما ضریب نفوذ اینترنت در استان همدان پایین تر از میانگین کشور است.
 
وی همچنین عنوان کرد: با این حال ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در استان همدان بالاتر از میانگین کشور دیده می‌شود.
 
مدیرعامل ایرانسل در ادامه درباره‌عملکرد ایرانسل در استان همدان ادامه داد: ایرانسل در این استان ۲۹ شهر، ۴۶۶ روستا، ۹۵۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی را  با بیش از ۷۳۵ هزار مشترک تحت پوشش دارد.
 
دزفولی گفت: ایرانسل در همدان  ۲۲۹ سایت BTS دارد که منجر به پوشش ۸۵ درصدی جمعیتی ایرانسل در استان می‌شود و میزان تخفیف مکالمه در طرح جزیره هوشمند ایرانسل نیز تا ۹۰ درصد بوده است.
 
مدیرعامل ایرانسل با بیان این مطلب افزود: این آمار در حالی است که همدان استانی با بیش از ۱۹ هزار کیلومتر مربع وسعت و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزارنفر جمعیت است و پنجمین استان از نظر رشد سرانه‌ تولید ناخالص ملی (GDP) است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.