بازی

فناوری اطلاعات

July 26, 2015
13:16 یکشنبه، 4ام مردادماه 1394
کد خبر: 72171

ممنوعیت استفاده از کنسول های بازی در چین برداشته شد

وال استریت ژورنال امروز گزارش داده که وزارت فرهنگ کشور چین، ممنوعیت ۱۵ ساله استفاده از کنسول های بازی در این کشور را از میان برداشته و در نتیجه کمپانی هایی نظیر سونی، نینتندو و مایکروسافت اکنون می توانند در سراسر کشور یاد شده محصولات خود را تولید کرده و به فروش برسانند.
 
استفاده از کنسول های گیمینگ ابتدا در سال ۲۰۰۰ ممنوع شد چرا که مقامات این کشور باور داشتند چنین محصولاتی، باعث ایجاد اختلالات روانی در کودکان می شوند و یا در بهترین حالت، می توانند تاثیری منفی بر ذهن و روان آنها بگذارند. سال گذشته کشور چین به طور آزمایشی، به برندهای تولید کننده کنسول های بازی اجازه داد تا در یک منطقه از شانگهای، به فعالیت مشغول گردند؛ جالب اینکه نام این مکان نیز «منطقه آزاد» گذاشته شد.
 
اکنون چین باید انتخاب کند؛ اکس باکس وان یا پلی استیشن ۴؟
جدا از کاربرانی که به کنسول ها علاقه داشتند، سازندگان محصولات یاد شده نیز با مشکلات متعددی دست به گریبان بوده اند؛ چرا که هر سازنده برای ایجاد یک کارخانه تولید محصولات مرتبط با بازی های کامپیوتری، با دردسرهای فراوانی رو به رو بوده و از سوی دیگر مقامات دولتی نیز کنترل بسیار شدیدی بر تولیدات آنها و تک تک کنسول های فروش رفته داشتند.
 
حال تمام این مشکلات به شکل کامل از میان برداشته شده اند؛ به عبارتی می توان گفت شرکت های سازنده ی کنسول های بازی نیز با یک بازار بسیار بزرگ برای فروش محصولات خود رو به رو گشته اند. لازم به ذکر است که اگر چه در این ۱۵ سال، بازار سیاهی نیز برای فروش این اقلام در چین وجود داشته اما غیر قانونی بودن کنسول ها، گیمرها را به سوی استفاده از PC، موبایل و تبلت سوق داده؛ به شکلی که سازندگان محصولات مورد بحث اکنون باید تلاش کنند تا ذهن کاربران را برای استفاده از چنین محصولاتی آماده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.