لبه تکنولوژی

July 26, 2015
15:06 یکشنبه، 4ام مردادماه 1394
کد خبر: 72181

طراحی شهر اختصاصی برای خودروهای بدون راننده

به تازگی بخش بزرگی از محوطه دانشگاه میشیگان در Ann Arbor به طراحی یک شهر شبیه سازی شده برای خودروهای هوشمند بدون سرنشین اختصاص یافته تا نقاط ضعف و قوت این خودروها مشخص شود.
 
خودروهای بدون سرنشین زیادی در خیابان های این شهر تردد می کنند تا معلوم شود بدون حضور عابران پیاده احتمال برخورد این اتومبیل ها با همدیگر چقدر است.
 
در این شهر که Mcity نام دارد خودروها و ساختمان های خالی از سکنه جایگزین انسان ها شده اند تا بتوان نتیجه عملی استفاده از خودروهای هوشمند را بررسی کرد.
 
در چهار سال اخیر تعداد شرکت های اتومبیل سازی سازنده خودروهای بدون نیاز به راننده روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از این شرکت ها مدل های تجاری کسب و کار خود را تغییر داده اند تا برای ساخت خودروهای هوشمند اماده شوند.
 
Mcity یک شهر 13 هکتاری است که در آن فضای شهری مدرن شبیه سازی شده و البته قرار است برای بررسی شرایط خودروهای هوشمند در آن از روش هایی مانند ایجاد ترافیک مصنوعی، عبور و مرور ناگهانی افراد پیاده و … استفاده شود.
 
در این شهر که با هزینه 6.5 میلیون دلاری احداث شده بیش از 40 مجموعه ساختمانی ، تقاطع های مختلف، جاده ها، تونل ها، راه های اصلی و فرعی، نقاط دید کور و .. گنجانده شده تا عملکرد خودروهای بدون سرنشین بررسی شود. علاوه بر دانشگاهیان و مقامات دولتی شرکت های بزرگ خودروسازی مانند جنرال موتورز، فورد، تویوتا و نیسان هم در اجرای این طرح همکاری دارند. بر اساس بررسی ها تا 5 سال دیگر شاهد تردد خودروهای بدون نیاز به راننده در جهان خواهیم بود و ارزش این بازار تا سال 2025 به 40 میلیارد یورو می رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.