اپراتورها

تلفن همراه

July 27, 2015
11:28 دوشنبه، 5ام مردادماه 1394
کد خبر: 72190

افتتاح رسمی شبکه پهن باند ایرانسل در همدان

امروز شبکه باند پهن همراه با حضور مدیرعامل شرکت ایرانسل در همدان به‌صورت رسمی افتتاح شد.
 
مدیرعامل شرکت ایرانسل یک‌شنبه 4 مرداد در مراسم افتتاح شبکه باند پهن همراه گفت: تا پایان سال بیش از 500 شهر تحت پوشش 3G و 120 شهر تحت پوشش 4G ایرانسل قرار خواهند گرفت.
 
علیرضا قلمبردزفولی اظهار کرد: پیش از این در استان همدان شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه قرار داشتند که امروز شبکه نسل 4 به صورت رسمی در همدان افتتاح شد.
 
وی با بیان اینکه ارزان‌ترین تعرفه اینترنت همراه کشور توسط ایرانسل عرضه شده است، افزود: ایرانسل با بیش از 22 میلیون مشترک دیتا، بزرگترین سرویس‌دهنده اینترنت کشور است که مقرون به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین تعرفه خدمات اینترنت همراه کشور را بدون محدودیت در سرعت و فناوری به مشترکین عرضه کرده است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 400 شهر و دهستان کشور تحت پوشش 3G و 77 شهر کشور تحت پوشش 4G قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه ایرانسل 22 میلیون کاربر حرفه‌ای اینترنت دارد، افزود: 7.5 میلیون کاربر اینترنت ایرانسل از نسل 3 و 4 استفاده می‌کنند که ترافیک اینترنت ایرانسل در طول روز به 275 ترابایت می‌‎‌رسد.
 
قلمبردزفولی سرمایه‌گذاری این شرکت در زمینه بخش‌های 3G و 4G یک میلیارد دلار دانست و گفت: در استان همدان تا کنون 320 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که تا پایان سال‌جاری به 360 میلیون تومان خواهد رسید.
 
مدیرعامل شرکت ایرانسل با بیان اینکه استان همدان پنجمین استان فرهنگی، توریستی کشور است، یادآور شد: استان همدان با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پنجمین استان از نظر تولید ناخالص ملی است.
 
وی یادآور شد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان همدان بیش از 32 درصد است این درحالیست که ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان 54 درصد است.
 
قلمبردزفولی با بیان اینکه استان همدان نوزدهمین استان از منظر شاخص ITU است، اظهار کرد: با وجود اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان همدان بیش از سایر استان‌هاست اما ضریب نفوذ اینترنت در پایین‌ترین سطح از سایر استان‌ها قرار دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه تا کنون 27 شهر استان همدان تحت پوشش ایرانسل قرار گرفته است، تصریح کرد: 85 درصد پوشش جمعیتی استان تحت پوشش شبکه ایرانسل هستند و 90 درصد از طرح جزیره هوشمند ایرانسل استفاده می‌کنند.
 
وی با اعلام اینکه تا پایان سال 500 شهر کشور تحت پوشش شبکه 3G و 4G قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: حجم دیتای ماهانه از زمان بهره‎‌برداری از نسل 3 و 4، افزایش یافته به‌طوری‌که بیش از 4.5 برابر در مصرف دیتا افزایش بهره‌مندی از خدمات اینترنت ایجاد شده است.
 
مدیرعامل شرکت ایرانسل خاطرنشان کرد: سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت 3G، 10 برابر نسل 2 افزایش یافته و در شبکه اینترنت 4G، 10 برابر نسل 3 است.
 
قلمبردزفولی تاکید کرد: در حال حاضر سرعت دسترسی به اینترنت در استان همدان 100 برابر نسل 2 است به‌طوری‌که سرعت دسترسی به اینترنت در شهرهای مختلف نسبت به قبل افزایش چند برابری داشته است.
 
وی تصریح کرد: 5 شهر استان همدان تحت پوشش 3G است و شهر همدان نیز تحت پوشش نسل 4G قرار دارد و به زودی ملایر و تویسرکان هم به نسل 4 ملحق خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.