رگولاتوری

July 28, 2015
9:46 سه شنبه، 6ام مردادماه 1394
کد خبر: 72205

عضو حقوقی شورای فضای مجازی: اعتراض اعضای شورای عالی فضای مجازی به عدم تشکیل جلسات شورا

عضو حقوقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به عدم برگزاری جلسات این شورای عالی به صورت منظم، گفت: اعضای شورای عالی فضای مجازی اعتراض خود را در این زمینه به رئیس جمهور اعلام کرده اند.
 
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی یکی از مهمترین شوراهای عالی در کشور است که ضرورت تشکیل جلسات منظم آن برهیچکس پوشیده نیست، اظهار داشت: با توجه به هجمه سنگین حاکم بر فضای مجازی کشور، تشکیل جلسات منظم شورای عالی فضای مجازی به عنوان نهاد عالی سیاستگذار در این عرصه، ضروری است.
 
وی با تاکید براینکه اعضای شورای عالی فضای مجازی بر عدم تشکیل منظم جلسات این شورا اعتراض دارند ادامه داد: در آخرین جلسه این شورا که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد نیز اعضای شورا، اعتراض خود را برای بی نظمی برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی به رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا اعلام کردند.
 
حجت الاسلام سالک افزود: در آن جلسه رئیس جمهور دلایلی برای عدم برگزاری منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد و در نهایت قرار براین شد که فاصله ای میان برگزاری جلسات با توجه به اهمیت موضوع فضای مجازی نیافتد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با گذشت بیش از ۴ ماه از آخرین تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی، همچنان بی نظمی و تاخیر در برگزاری این جلسات دیده می شود و دلیل آن مشخص نیست.
 
عضو حقوقی شورای عالی فضای مجازی با تاکید براینکه در صورتی که تاخیر در برگزاری جلسات این شورا تداوم یابد، اعتراضات اعضا تبدیل به نامه تذکر خواهد شد و به رئیس جمهور ارائه می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی، بسیاری از طرح ها و موضوعات در فضای مجازی که نیازمند سیاستگذاری است معطل مانده و امید می رود این بی نظمی ها ادامه پیدا نکند.
 
درحالی که براساس حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی، مقرر شده که هر سه هفته یک بار جلسات این شورا برگزار شود، نزدیک به ۵ماه از آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی می گذرد.
 
علاوه بر بی نظمی در برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی در دولت دهم، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نیز، تداوم برگزاری جلسات این شورای عالی به ریاست حسن روحانی دوام نیاورد و رئیس دولت یازدهم تنها در چند ماه نخست آغاز به کار دولت، این جلسات را منظم برگزار کرد و پس از آن جلسات شورای عالی فضای مجازی شکل منظمی به خود ندید.
 
آخرین جلسه برگزار شده شورای عالی فضای مجازی به دهم اسفندماه برمی گردد و از آن زمان تاکنون این شورا جلسه ای نداشته و مسئولان نیز دلیل عدم برگزاری این جلسات را اعلام نمی کنند.
 
شواهد نشان می دهد که دستور برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی از سوی دفتر رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا تعیین می شود و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی نقشی در برگزاری این جلسات ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.