تلفن همراه

گوشی

July 29, 2015
8:48 چهارشنبه، 7ام مردادماه 1394
کد خبر: 72226

آیفون 6 همچنان رکوردار بازار موبایل دنیا است

فصل تعطیلات است و تقریبا در این فصل بازار موبایل دنیا نسبت به فصل گذشته از رونق بیشتری برخوردار است. در این گزارش به پرفروش‌ترین گوشی‌های ماه اول تابستان می‌پردازیم.
 
معمولا بهار بازار موبایل با رکود همراه است و بازاریان این فصل را کسادترین فصل سال می‌دانند. اما با شروع فصل تابستان بازار دوباره رونق می‌گیرد.بر اساس گزارش تایم، آیفون 6 بعد از 10 که از زمان معرفی آن به بازار می‌گذرد همچنان عنوان پرفروش‌ترین گوشی دنیا را در اختیار دارد.
آیفون 6 از زمان معرفی، اوایل پاییز سال گذشته تاکنون توانسته رکورد بزرگی برای اپل بزند و سهم اپل در بازار موبایل دنیا را افزایش دهد. 
 
اپل در فصل اول سال 2015 بیشترین میزان فروش گوشی‌های هوشمندش را در بازارهای آمریکا و چین تجربه کرد و هم اکنون آیفون 6 رکوردار فروش گوشی در آمریکا و آیفون 6 پلاس عنوان پرفروش‌ترین گوشی چین را به خود اختصاص داده است.
 
اگرچه آمارها نشان داده که فصل اول و چهارم هر سال اپل عنوان پرفروش‌ترین برند را به خود اختصاص می‌دهد اما در طول فصل دوم و سوم سال هم این شرکت آمریکایی توانست رکورد فروش گوشی‌های موبایل را بزند.سامسونگ در طول دو فصل اخیر جایگاه دوم را در میزان فروش گوشی به خود اختصاص داده است.
 
بر اساس آماری که درباره فروش گوشی‌های هوشمند در طول ماه گذشته منتشر شد، آیفون 6 عنوان پرفروش‌ترین گوشی را به خود اختصاص داد و آیفون 6 پلاس در جایگاه بعدی قرار گرفت.
 
در این میان گلکسی S6 سومین گوشی پرفروش دنیا شد و گلکسی S6 Edge جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.
با وجود گذشت حدود دو سال از زمان عرضه، همچنان آیفون 5S در میان پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیاست.
جالب است که در بین 10 گوشی پرفروش دنیا، نام یکی از گوشی‌های شیائومی قرار دارد. Mi Note جایگاه ششم پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا را در طول ماه گذشته به خود اختصاص داد.هفتمین و هشتمین گوشی پرفروش دنیا هم مربوط به گوشی‌های سال گذشته سامسونگ است. گلکسی S5 و Note 4 در میان پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا قرار دارند و Redmi 2 شیائومی و G4 ال‌جی به ترتیب جایگاه نهم و دهم پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا را دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.