بازی

فناوری اطلاعات

July 29, 2015
8:52 چهارشنبه، 7ام مردادماه 1394
کد خبر: 72228

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هویت‌ساز ریاست‌جمهوری: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پاسخگوی ساخته نشدن بازی‌های قرآنی باشد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره طرح برخی از بازی‌های قرآنی همچون ذوالقرنین که هنوز اجرایی نشده است، باید پاسخگو باشد.
 
سیدمحمدحسین سجادی‌نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: سال‌هاست در موضوع حمایت نگاه‌مان این است که دولت همیشه باید حامی باشد درحالی که در دنیا شاهد این موضوع هستیم که دولت باید تنها در یک بازه زمانی مشخص از آن صنعت حمایت کند و سپس بخش خصوصی وارد میدان شود.
 
وی افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد هستیم که حمایت دولت در دوره‌ای به بعد سبب تنزل حوزه مورد نظر می‌شود چرا که وابستگی به دولت را در آن بخش شاهد می‌شویم و این یعنی عدم موفقیت بخش خصوصی.
 
وی یادآور شد: یکی از امکاناتی که در حال حاضر به عنوان امکانات حمایتی در کشور وحود دارد، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و سال‌ها از تصویب این قانون در کشور می‌گذرد و حتی در این زمینه صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده تا پروژه‌ها به واسطه تسهیلات مناسب و بعضا مشارکت‌های بهتر در دستور کار قرار گیرد.
 
سجادی‌نیری گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام می‌دهیم تبدیل شرکت‌های بازی‌سازی به شرکت‌های دانش‌بنیان است تا در نهایت بتوانند در ردیف این حمایت‌های ستاد قرار بگیرند.
 
وی با بیان محتوای دینی و قرآنی بازی‌های رایانه‌ای گفت: اصولا بازار یک محرک مناسب برای حوزه محتواست، یعنی اگر بتوانیم بخشی از بازار را برای حضور شرکت‌های خصوصی تضمین کنیم، یعنی آن محتوا می‌تواند داخل بازار، فروش داشته باشد که البته این امر نیازمند برنامه‌ریزی و تیزبینی در لایه فروش و بازاریابی شرکت‌های خصوصی است.
 
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: تعداد دریافت نرم‌افزارهای دینی و قرآنی در ماه رمضان و ایام مناسبتی بیش از ایام دیگر است که این امر نشان می‌دهد که شرکت‌های تولیدکننده متوجه فرصت‌های مناسبتی و مذهبی هستند و توانسته‌اند از این فرصت استفاده کنند تا از محتوای دینی و اسلامی را درآمدزایی کند. بنابراین در حوزه بازی‌های رایانه‌ای هم بازی‌سازان می‌توانند از چنین فرصت‌های مناسبتی و مذهبی بهره‎مند شوند.
 
وی افزود: یکی از اشکالاتی که به بازی‌سازان وارد است این بوده که پس از تولید به فکر حمایت می‌افتند درحالی که حمایت باید پیش از تولید باشد و پیش از آنکه به فکر تولید هستند باید برای بازاریابی‌اش اندیشه کنند.
سجادی‌نیری گفت: اگر دولت بخواهد همین حمایت از بازی‌سازان را تا سالیان سال ادامه دهد، قطعا صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیشرفتی نخواهد کرد.
وی بیان کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره طرح برخی از بازی‌های قرآنی همچون ذوالقرنین که هنوز اجرایی نشده است، باید پاسخگو باشد.
 
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: با توجه به ابزاری که در قالب شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها وجود دارد، شرکت‌ها پیش از آنکه به سراغ ما بیایند، ما خودمان تلاش می‌کنیم تا این فضا را برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.