تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

July 29, 2015
9:37 چهارشنبه، 7ام مردادماه 1394
کد خبر: 72232

محصولات iOS بالاتر از کامپیوترهای ویندوزی

فروش دستگاه‌های iOS در سال‌های اخیر به واسطه فروش چشمگیر انواع iPhone افزایش پیدا کرده است.
گویا محبوب‌ترین شرکت تکنولوژی جهان و محصولاتش هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند و به این ترتیب فروش اپل را بالاتر می‌برند. با این اوصاف است که اپل به‌عنوان ارزشمندترین شرکت تکنولوژی همچنان روی خط رشد قرار دارد و رقبایش را حسابی به زحمت می‌اندازد.
 
 
در حالی که سال‌های سال کامپیوترهای شخصی و رومیزی با ویندوز خو گرفته بودند و کاربرانشان را راضی نگه داشته بودند، اما موبایل‌های هوشمند و تبلت‌های اپل در مدتی کوتاه به حاکمیت بی‌چون و چرای کامپیوترهای ویندوز بر بازار محصولات دیجیتال شخصی پایان دادند و حتی بازار آنها را وارد رکودکردند.
 
حالا جدیدترین آمار منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهد که محصولات دیجیتال شخصی مبتنی بر سیستم عامل iOS شرکت اپل (شامل iPhone، iPad و iPod Touch) فروشی بالاتر از کل کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز همه جا حاضر داشته‌اند. یکی از تحلیلگران بازار جهانی محصولات دیجیتال به نام «بندیک ایوانز» با جمع‌آوری و بررسی آمارهای به دست آمده از شرکت اپل و موسسه تحقیقاتی Gartner به این نتیجه رسیده است. 
 
این بررسی نشان می‌دهد در حالی که فروش سالانه و جهانی کامپیوترهای شخصی ویندوزی از سال 2008 تا کنون در حال نوسان و بالا و پایین رفتن است، دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر iOS شرکت اپل همچنان به سرعت در حال رشد و همه‌گیر شدن هستند.  با این همه نباید فراموش کرد که فروش دستگاه‌های مبتنی بر iOS شامل iPhone، iPad وiPod Touch، در سال‌های اخیر تنها به کمک فروش چشمگیر انواع iPhone افزایش پیدا کرده است.
 
در همین حال فروش دستگاه‌های iPad و iPod Touch در سال‌های اخیر کاهش یافته است. این در حالی است که فروش قابل توجه گوشی‌های هوشمند iPhone و رشد آنها در بازار، به دنبال افزودن قابلیت‌ها و امکانات جدید به پلت‌فرم iOS بوده است. 
 
بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی Gartner، در ماه مارس سال 2012 فروش سالانه دستگاه‌های مبتنی بر پلت‌فرم اندروید شرکت گوگل از فروش کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز عبور کرده است. این در حالی است که فروش دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل iOS به تازگی از مرز فروش کامپیوترهای ویندوزی عبور کرده است. 
 
فروش گوشی‌های iPhone به تنهایی در چهار فصل گذشته از 222 میلیون دستگاه گذشته است. اپل همچنین در ماه ژانویه گذشته اعلام کرد که در فصل چهارم و تعطیلات سال 2014، یک میلیاردمین دستگاه هوشمند مبتنی بر پلت‌فرم iOS خود را صادر کرده و فروخته است.
 
تیم کوک، مدیرعامل این شرکت هم درست بعد از اعلام آمار فروش بالای گوشی‌های هوشمند این شرکت، اعلام کرد که هنوز فرصت‌های زیادی برای رشد فروش گوشی‌های iPhone وجود دارد. در کنفرانس اخیر شرکت اپل، تیم کوک توضیح داد که تنها 27 درصد از گوشی‌های iPhone قدیمی‌تر به سری مدل‌های iPhone 6 ارتقا پیدا کرده‌اند و با این اوصاف انتظار می‌رود این روند ارتقا همچنان ادامه داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.