فناوری اطلاعات

July 30, 2015
9:11 پنجشنبه، 8ام مردادماه 1394
کد خبر: 72269

فعالیت مشمولان نخبه در شرکتهای دانش بنیان تسهیل می شود

معاون علمی رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان در بازدید از شرکت دانش بنیان بیان که حدود یک سوم متخصصان فعال در آن مشغول خدمت سربازی هستند با اشاره به آیین نامه ها و برنامه های بنیاد برای تسهیل فعالیت نخبگان مشمول نظام وظیفه در شرکتهای دانش بنیان بر ضرورت رفع موانع فعالیت این گروه از نخبگان در مراکز پژوهشی و دانش بنیان کشور تاکید کرد.
 
دکتر سورنا ستاری که به همراه جمعی از معاونان و مدیران معاونت از بیان بازدید می کرد از نزدیک با دستاوردهای علمی و خدمات دانش بنیان این شرکت آشنا شد و با نخبگان جوان آن به گفت‌وگو نشست.
 
شرکت بیان که به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر شکل گرفته در زمینه فناوری اطلاعات و فضای مجازی فعالیت می کند و عناوین متعددی از جمله برترین شرکت نرم افزاری ایران را کسب کرده است. این مجموعه دانش بنیان که تنها شرکت دارنده نشان عالی سرآمد است از معدود مجموعه های فناوری اطلاعات کشور است که به واسطه برگزاری مسابقات علمی بین المللی برنامه نویسی بیان در خارج از مرزها نیز شناخته شده است.
 
این مسابقات به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای رقابتها به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.
 
در بازدید معاون علمی رییس جمهور که بیش از یک ساعت به طول انجامید، دکتر ستاری وعده داد که معضل سربازی متخصصان برنامه نویسی شرکت بیان را برطرف کند. در حال حاضر یک سوم از کارمندان شرکت بیان با مشکلات جدی برای فعالیت های علمی خود مواجه هستند و برخی از آنها صبح های خود را به خدمت سربازی می گذرانند و مجبورند فعالیت های تخصصی خود را از بعد ازظهر ها در بیان به انجام می رسانند.
 
همچنین در این بازدید مقرر شد همکاری مشترکی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت بیان برای ارتقای سطح مهارتی متخصصان حوزه فناوری اطلاعات کشور و همچنین صادرات خدمات آموزشی دانش بنیان شکل بگیرد.
 
در پایان این دیدار، معاون علمی و فناوری رییس جمهور برای حمایت از محصولات و خدمات دانش بنیان متخصصان جوان شرکت بیان اعلام آمادگی کرد و بابت برگزاری موفق و آبرومندانه مسابقات علمی برنامه نویسی بیان که با استقبال بیش از 10 هزار برنامه نویس از 103 کشور جهان مواجه شده بود از این شرکت تقدیر کرد.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور دیروز همچنین از دانشکده کامپیوتر و دستاوردهای چند مرکز دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات دانشگاه صنعتی شریف دیدن کرد.
 
ستاری با حضور در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، ضمن بازدید از مرکز فناوری اطلاعات، خدمات ابری و ذخیره سازی داده‌های حجیم از روند پیشرفت پروژه های دانش بنیان این حوزه و فعالیت دانشجویان و اساتید دیدن کرد.
 
وی در ادامه با حضور در مجتمع خدمات فناوری دانشگاه، از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته این مجتمع دیدن کرد. گفتنی است این مرکز متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شریف می‌باشد که در حوزه نرم افزاری و خدمات تحت وب و موبایل همچون سامانه‌های وصل و سلامت فعالیت می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.