تبلت

تلفن همراه

July 31, 2015
14:36 جمعه، 9ام مردادماه 1394
کد خبر: 72289

رقابت عرضه تبلت در بازارهای جهانی

تولید جدیدترین تبلت‌ها و معرفی آنها توسط کمپانی‌های معتبر در یک هفته اخیر نشان از رقابت نزدیک برای تصاحب بازار فروش در عرصه جهانی این محصول دارد. فروش مناسب تبلت همچنین در بازار ایران نشان از آن دارد که این دستگاه کوچک و کم حجم با قابلیت کاربردی خوبش از محبوب‌های فروش در بازار داخلی و جهانی است. 
 
به همین علت در این بخش نگاهی داریم به آخرین محصولاتی که در یک هفته اخیر در بازار تبلت تبلیغ شده است که البته با توجه به تازه بودن آنها تاریخ ارائه‌شان هنوز مشخص نیست و در آستانه رونمایی هستند.
 
ال‌جی جی‌پد ۲ 
کمپانی ال‌جی در رقابت با شرکت‌هایی که به عرضه هرچه بیشتر تبلت در بازار چشم دارند توانسته جایگاه خوبی را به دست آورد چراکه عرضه نسل اول LG G Pad مشخصاتی خوب در کنار قیمتی قابل رقابت داشت و همین موضوع هم بود که باعث موفقیت آن شد. حالا این شرکت قصد دارد از تازه‌ترین محصولش در این زمینه رونمایی کند که  به تبلت ال‌جی جی‌پد ۲ ( LG G Pad 2 ) معروف است و پیش از معرفی رسمی مشخصاتی از آن به رسانه‌های درز پیدا کرده است.
 
تبلت جی پد ۲ مجهز به نمایشگری 3/ 8 اینچی با وضوح FullHD است که از این منظر کاملا مشابه نسل قبل است. این محصول اما قدرت خود را از چیپ‌ست 805Snapdragon  با ۴ هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی 420Adreno  تامین کرده و میزان حافظه رم آن نیز ۳ گیگابایت است. دوربین اصلی LG G Pad2  توانایی ثبت تصاویر تا وضوح ۸مگاپیکسل را داشته و دوربین دوم آن نیز ۵مگاپیکسلی است. 
 
جان سخت
تبلت بعدی نوع جدیدی از محصولات بازار تبلت است که برای سخت جان بودنش به  تبلتی برای میدان‌های جنگ معروف شده است. این تبلت از سوی کمپانی دل (DELL ) به بازار آمده که  6/ 11 اینچی است و  12Latitude  نام‌گذاری شده است. گفته می‌شود این تبلت مناسب افرادی است که دارای مشاغلی سخت در زمینه‌های نظامی، صنعتی، گردشگری و… هستند و مقاومت زیادی در برابر حوادثی از قبیل نفوذ آب، گرد و غبار و ضربه دارد. 
 
نمایشگر این محصول به گونه‌ای طراحی شده که حتی کاربر می‌تواند زیر نور مستقیم خورشید و با دستکش کار نیز با آن کار کند، اما از آنجا که از رزولوشن بالایی (۱۳۶۶ در ۷۶۸پیکسل) برخوردار نیست نمی‌توان از آن برای خلق آثار گرافیکی یا مشاهده فیلم‌هایی با رزولوشن بالا استفاده کرد اما 12Latitude  به دلیل بادوام و سخت بودنش دربرابر حوادث یک نمونه جدید از میان تبلت‌های بادوام محسوب می‌شود.
 
این کمپانی در معرفی این محصول اعلام کرده که  این محصول می‌تواند در دمای منفی ۲۰ درجه فارنهایت و همچنین مثبت ۱۴۵ درجه فارنهایت به خوبی کار کند. این تبلت به نسل پنجم پردازنده Core-X اینتل، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی، سیستم‌عامل ویندوز 1/ 8 و طول عمر باتری ۱۲ ساعته مجهز است.
 
این محصول و مشخصات آن درحالی معرفی شده‌اند که تاکنون جزئیاتی در خصوص زمان و بازارهایی که این تبلت در آن عرضه خواهد شد، منتشر نشده است. دل هنوز هیچ اطلاعاتی از زمان و بازارهای عرضه این محصول ارائه نکرده است و با این حال نباید انتظار قیمتی پایینی برای تبلت داشته باشیم.
 
 گلکسی‌های جدید سامسونگ
اما در هفته اخیر سامسونگ از نسل جدید گلکسی تب اس‌های خود در دو سایز 8/ 8 و 7/ 9 اینچی رونمایی کرد. هر دو محصول 6/ 5میلی‌متر ضخامت دارند و مدل ۸ اینچی با ۲۵۶ گرم و مدل 7/ 9 اینچی ۳۸۹ گرم وزن به بازار می‌آیند.  گلکسی Tab2 S 0/ 8 صفحه نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل دارد و گلکسی Tab2 S 7/ 9 با صفحه نمایشی 7/ 9 اینچی امولد با دقت ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل عرضه می‌شود.
 
هر دو مدل از تراشه ۸ هسته‌‌ای با ۴ هسته پردازشی 9/ 1 گیگاهرتزی و ۴ هسته 3/ 1 گیگاهرتزی قدرت می‌گیرند. خانواده گلکسی Tab2 S به ۳گیگابایت رم، تا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از میکرو اس دی، دوربین اصلی ۸مگاپیکسلی و دوربین جلوی 1/ 2 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. هر دو تبلت ضخامت 6/ 5 میلی متری دارند و مدل ۸اینچی ۵۶۵  گرم و مدل 7/ 9 اینچی ۳۸۹ گرم وزن دارد. 
 
درون بدنه باریک گلکسی Tab2 S 0/ 8 باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری جا گرفته است اما برادر بزرگتر آن (Tab2 S، 7/ 9) با باتری ۵۸۷۰ میلی آمپری ارائه خواهد شد. تبلت Tab2 S، 0/ 8 و Tab2 S 7/ 9 در زمان عرضه به صورت پیش فرض سیستم‌عامل اندروید 0/ 5 را اجرا خواهند کرد و در دو مدل Wi-Fi و 4G LTE  ماه آینده به صورت رسمی عرضه می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.