رگولاتوری

August 2, 2015
13:07 یکشنبه، 11ام مردادماه 1394
کد خبر: 72370

دو شرکتی که پروانه ارتباطات ثابت (FCP) گرفتند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چندی قبل اعلام کرد که از مجموع ۲۶ درخواست برای پروانه ارتباطات ثابت (FCP)، دو متقاضی با رعایت تمامی شرایط صلاحیت دریافت این پروانه را دارند.
 
 
یک هفته به پایان تیر ماه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی اطلاعیه‌ای از بررسی اولیه 26 تقاضای دریافت شده برای پروانه ارتباطات ثابت (FCP) خبر داد و گفت: بررسی اولیه 26 تقاضای دریافت شده تا 24 خرداد ماه جاری برای صدور پروانه FCP در کمیته‌های رگولاتوری به پایان رسیده و طی مکاتبه‌ای به متقاضیان اعلام می‌شود.
 
در این اطلاعیه با توجه به نتایج بررسی‌ها، متقاضیان در پنج دسته تقسیم‌بندی شدند:
1- تعداد 10 متقاضی شرایط 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را ندارد و لذا حائز شرایط صدور پروانه نیستند. این شرکت‌ها تا پایان وقت اداری 7 مرداد مهلت دارند در صورت لزوم با ذکر دلایل و مستندات درخواست تجدیدنظر کنند.
 
2- تعداد 10 متقاضی شرایط ماده 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را دارند ولی مطابق ماده 8-1 مصوبه فوق دارای سهامداری مشترک با دیگر متقاضیان واجد شرایط ماده 7 هستند، تا پایان وقت اداری 7 مرداد مهلت دارند با انصراف یکی از متقاضیان یا ادغام با هم، درصورت رفع این مشکل به شرط حفظ شرایط ماده 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با ارسال مدارک و مستندات، مراحل صدور پروانه را پیگیری کنند. از این تعداد 3 متقاضی طبق بند 8-2 سهامداری مشترک با دیگر دارندگان پروانه با خدمات موضوع پروانه را دارند که درصورت رفع مشکل بند 8-1 موافقت اصولی 6 ماهه دریافت خواهند کرد.
 
3- یک متقاضی شرایط ماده 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را دارند و مشکل بند 8-1 یعنی سهامداری مشترک با دیگر متقاضیان را هم ندارند، در صورتی که طبق بند 8-2 سهامداری مشترک با دیگر دارندگان پروانه با خدمات موضوع پروانه را دارند، موافقت اصولی 6 ماهه برای صدور پروانه آنها حاصل است و در مدت اعتبار موافقت اصولی، در صورت رفع مشکل سهامداری مشترک و انجام کلیه اقدامات می‌توانند پروانه را دریافت کنند.
 
4- دو متقاضی شرایط ماده 7 مصوبه شماره 2 جلسه 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را دارند و هیچ یک از مشکلات سهامداری مشترک بندهای 8-1 و 8-2 را ندارند و صلاحیت عمومی آنها هم تأیید شده است، یک متقاضی، شرکت ثبت شده است که می‌تواند برای امضاء موافقتنامه پروانه و طی مراحل صدور پروانه اقدام کنند و متقاضی دیگر کنسرسیوم می‌باشد که  ابتدا بایستی کنسرسیوم را در اداره ثبت شرکتها، ثبت کند و سپس برای صدور پروانه اقدام کند.
 
5- برای سه متقاضی هنوز استعلام‌های لازم نهایی نشده است که در دست بررسی است و به محض دریافت نتایج به آنها اعلام می‌شود.
 
پیش از این تسنیم با اشاره به پایان مهلت زمانی هفت مرداد ماه در قالب گزارشی با عنوان "مهلت 20 متقاضی پروانه FCP امروز تمام شد" به بیان این موضوع پرداخت.
 
حال براساس شنیده‌ها و با گذشت مدت زمانی از موضوع بررسی درخواست‌های رسیده به رگولاتوری، گفته می‌شود دو متقاضی که شرایط دریافت پروانه FCP را کسب کردند، شرکت گسترش ارتباطات مبنا (گام) و کنسرسیوم فراگیر ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی و ارتباطات باند وسیع کشور (ایران FCP) هستند.
 
کنسرسیوم فراگیر ارائه دهندگان خدمات مخابراتی و ارتباطات باند وسیع کشور با نام تجاری ایران FCP، با هدف اعلام آمادگی برای مشارکت در ارائه خدمات اینترنت ثابت و با مشارکت حدود 170 شرکت فعال در حوزه اینترنت از 31 استان کشور خرداد ماه سال جاری ایجاد شد.
 
با این حال بررسی سایر درخواست‌ها در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه دارد و قطعا شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های دیگری با بررسی‌های آتی به این لیست اضافه خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.