رگولاتوری

August 3, 2015
10:33 دوشنبه، 12ام مردادماه 1394
کد خبر: 72373

اتمام فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی

به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی به اتمام رسیده است.
 
غلامرضا داداش‌زاده با بیان اینکه اجرای فازهای اول و دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌نام و ‌نشان تمام شده، درباره حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر جلوگیری از اجرای فاز دوم اظهار کرده که رأی دیوان عدالت اداری کاملا مشخص است و رأی دیوان نسبت به افرادی است که قبلا سیم‌کارت تهیه کرده و مالکیت داشتند؛ نسبت به غیرشرعی بودن سلب مالکیت ایراد گرفته شده بود نه مصوبه‌ای که ما می‌خواستیم اجرا ‌کنیم.
 
او خاطرنشان کرد: لذا در ارتباط با افرادی که شرایط مندرج در رأی دیوان عدالت اداری را دارند و بسیار بسیار محدود هستند، کاری انجام ندادیم هر چند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه‌ای را با دیوان در این زمینه دارد. در سایر موارد خارج از رأی دیوان که مصوبه آن از سال 90 وجود دارد، کار را به انتها رساندیم.
 
به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، اجرای این مصوبه به نفع بعضی از افراد شده و بعضی از افراد شناسایی و تشخیص داده شده، که بیش از 10 سیم‌کارت دارند، اصلا خودشان در جریان این موضوع نبودند لذا متوجه جعل و سوءاستفاده از اسناد آنها ‌شدیم.
 
داداش‌زاده بار دیگر با بیان اینکه "از نظر ما فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی به اتمام رسیده است"، ابراز کرد: تنها در بعضی مواقع احتیاط می‌کنیم تا حکم دیوان عدالت اداری به مشکل برنخورد.
 
وی در پاسخ به این سوال که با این حساب آن دسته از افرادی که پیش از این گفته بودید بیش از 15 یا 27 هزار سیم‌کارت به نامشان است، دیگر وجود ندارند؟ گفت: این مقوله دو بحث مجزا از یکدیگر است. دسته اول افرادی که در سامانه و پایگاه داده مشترکان اپراتورها سیم‌کارت به اسمشان وجود دارد و دسته دوم افرادی که در بازار تعداد زیادی سیم‌کارت غیرفعال به نامشان خورده است.
 
او افزود: منظور من افرادی بود که در بازار بیش از 27 هزار سیم‌کارت غیرفعال به نامشان است نه فعال. افراد بسیاری به سراغ سیم‌کارت خام می‌روند که البته ما با این هم موافق نیستیم و معتقدیم نحوه فروش سیم‌کارت خام توسط امور مشترکان باید کنترل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.