تلفن همراه

سخت‌افزار

سیستم‌عامل

فناوری

گوشی

August 3, 2015
14:17 دوشنبه، 12ام مردادماه 1394
کد خبر: 72387

مایکروسافت نام نخستین گوشی‌ها برای دریافت ویندوز 10 را اعلام کرد

در حالی که کاربران جهانی استقبال گسترده‌ای از نسخه رایانه‌ای ویندوز 10 انجام دادند، مایکروسافت همچنان بررسی‌های لازم را برای عرضه نسخه موبایلی این سیستم عامل انجام می‌دهد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه Windows 10 Mobile اعلام نشده است و از هم‌اکنون تا عرضه نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر این محصول باید چند ماهی منتظر ماند. آخرین شایعات منتشر شده حاکی از آن است که نوامبر امسال یعنی حدود چهار ماه دیگر این گوشی‌ها وارد بازار می‌شوند.

در این میان کاربران جهانی تمایل دارند اطلاعات بیشتری در مورد سری گوشی‌های Lumia مجهز به ویندوز 10 داشته باشند و همین مسئله باعث شده است تا مایکروسافت به صورت رسمی لیستی حاوی اطلاعات این گوشی‌ها منتشر کند.

بر این اساس اگر شما یکی از گوشی‌های Lumia 430، Lumia 435، Lumia 532، Lumia 535، Lumia 540، Lumia 640، Lumia 640 XL، Lumia 735، Lumia 830 و Lumia 930 را در اختیار دارید، جزء آن دسته از کاربرانی هستید که در مرحله نخست ویندوز 10 موبایلی را در اختیار خواهید گرفت.

اما اگر شما از یک مدل متفاوت Lumia استفاده می‌کنید، باز هم مشکلی وجود نخواهد داشت. مایکروسافت در بیانیه جدید خود تایید کرد که مدل‌های مذکور تنها گوشی‌هایی نیستند که قرار است ویندوز 10 برای آنها عرضه شود و دیگر کاربران هم می‌توانند منتظر این به‌روزرسانی باشند.

نسخه جدید سیستم عامل موبایلی مایکروسافت قرار است برای بسیاری از مدل‌ها عرضه شود و مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی مذکور برای در اختیار گرفتن Windows 10 Mobile برای تمام گوشی‌ها به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

مایکروسافت بار دیگر به کاربران خود توضیح داد که سری گوشی‌های Lumia که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون 8.1 فعالیت می‌کنند، نخستین محصولاتی هستند که ویندوز 10 را در اختیار می‌گیرند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.