تلفن همراه

گوشی

August 3, 2015
15:09 دوشنبه، 12ام مردادماه 1394
کد خبر: 72391

فوجیتسو اولین گوشی دنیا با حسگر چشم را ساخت

فوجیتسو اولین گوشی هوشمند مجهز به حسگر چشم را ساخته است.
 
شرکت ژاپنی «فوجیتسو» اولین گوشی هوشمند مجهز به حسگر چشم انسان را ساخته است. گوشی Arrows NX F-04G شرکت فوجیستو قرار است مجهز به این حسگر باشد.
 
شرکت فوجیستو در نمایشگاه MWC 2015 که چند ماه پیش برگزار شده بود، از این حسگر به‌صورت کامل رونمایی کرده بود. طبق گفته‌ی کسانی که موفق به امتحان این حسگر شده بودند، استفاده از حسگر چشمی فوجیتسو بسیار راحت‌تر از حسگرهای اثرانگشت است. سرعت شناسایی این سنسور به‌قدری زیاد است که بدون درنگ، افراد را از چشم آن‌ها شناسایی می‌کند.
 
گوشی F-04G شرکت فوجیتسو، حسگر چشمی‌اش را در کنار دوربین سلفی جلوی دستگاه قرار داده است. حسگر چشمی هم تنها بخش قابل توجه این گوشی نیست. گوشی F-04G یک صفحه‌ی نمایش 5.2 اینچی با وضوح تصویر Quad HD دارد.
یک پردازنده‌ی اصلی هشت هسته‌ای 64 بیتی و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 340 هم سخت‌افزارهای اصلی پشت این گوشی هستند. یک باطری 3120 میلی‌آمپری هم این سخت‌افزار قوی را پشتیبانی می‌کند.
 
حافظه‌ی اصلی (RAM) این گوشی سه گیگابایت است و 32 گیگابایت هم فضا برای ذخیره‌ی اطلاعات دارد. فوجیستو برای گوشی جدیدش از هیچ نظر کم نگذاشته و دوربینی 20.7 مگاپیکسلی که از حسگر Exmor شرکت سونی استفاده می‌کند را در پشت این گوشی قرار داده است. دوربین سلفی آن هم 2.4 مگاپیکسل است.
این‌ها تمام قابلیت‌های این گوشی فوجیتسو نیستند؛ گوشی F-04G درجه‌ی IP68 دارد. یعنی این گوشی از همه نظر در مقابل آب مقاوم است. 
 
قابلیت‌های دیگر این گوشی مثل اتصال LTE، امکان شارژ سریع، وای-فای 5 گیگاهرتزی و هم‌چنین اتصالات MHL، گوشی F-04G را به یکی از بهترین گوشی‌های ساخته شده تبدیل کرده‌اند. سیستم عامل این گوشی هم اندروید Lollipop است.
 
فوجیتسو قیمتی معادل 750 دلار برای این گوشی در نظر گرفته است. با این حال، عرضه‌ی این گوشی فعلا فقط در ژاپن و برای اپراتور DoCoMo تایید شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.