فناوری اطلاعات

August 5, 2015
16:27 چهارشنبه، 14ام مردادماه 1394
کد خبر: 72413

معاون وزیر ارتباطات آذربایجان: استفاده ایران از ماهواره آذربایجان

معاون وزیر ارتباطات آذربایجان با اشاره به ماهواره این کشور که به زودی راه اندازی خواهد شد گفت: ایران برای تامین ارتیاطات خود در منطقه و جهان می تواند از خدمات آن استفاده کند.
 
معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور در دیدار با معاون وزیر ارتباطات آذربایجان بر همکاری های مشترک ارتباطی دو کشور تاکید کرد.
 
محمود خسروی با اشاره به نقش حاکمیتی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این شرکت پس از خصوصی سازی مخابرات متولی امور حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما به تمامی اپراتورها خدمات ارتباطی ارایه می کنیم.
 
وی افزود: ما روابط بسیار خوبی با آذربایجان داریم و در زمان تحریم نیز این همکاری و روابط ادامه داشت و ما مطمئنا این همکاری در آن شرایط را فراموش نمی کنیم.
 
خسروی با اشاره به موقعیت منحصر به فرد ایران در منطقه گفت: ما با 13 کشور هم مرز هستیم و از این رو می توانیم نقش موثری درترانزیت و تبادل ارتباطات برای کشورهای منطقه ایفا کنیم .
 
وی با اشاره به شرایط جدیدی که در دولت دکتر روحانی برای همکاری های منطقه ای فراهم شده است گفت: با این موقعیت جدید زمینه توسعه همکاریهای دو طرف بیش از پیش فراهم شده است و علاوه بر این بخش خصوصی کشور ما با بخش خصوصی آذربایجان همکاریهایی دارد که دو کشور باید زمینه گسترش این همکاریها را فراهم کنند و ما از توسعه این همکاریها استقبال می کنیم.
 
در ادامه التماس اف – معاون وزیر ارتباطات آذر بایجان با اظهار خشنودی از حضور در ایران گفت: با توجه به پایان شرایط تحریم شاهد موقعت خوبی برای کشور شما خواهیم بود، ما شرایط شما را برای تحریم درک می کردیم چرا که قبلا آن را تجربه کرده بودیم.
 
وی افزود: این دیدارها باعث تداوم ارتباطات بیشتر دو کشور خواهد شد و آمارهایی که برای برنامه های آینده و چهار ساله ارایه می دهید با شرایط جدید امکان پذیر خواهد بود و ماآمادگی برای همکاری در جهت تحقق این بر نامه ها را داریم.
 
او با تصریح بر این نکته که شرکتهای ارتباطی آذربایجان می توانند خدمات مورد نیاز ایران را ارایه دهند افزود: این شرکتها ازاین پس حضور بیشتری در این جا خواهند داشت.
 
معاون وزیر ارتباطات آذربایجان و هیات همراه، از بخش های مرکز مدیریت سوییچ، مرکز مدیریت دیتا و مرکزمدیریت انتقال در مجتمع انقلاب اسلامی بازدید کردند و از نزدیک با مدیریت شبکه ارتباطی کشور در شرکت ارتباطات زیرساخت آشنا شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.