رگولاتوری

August 6, 2015
14:47 پنجشنبه، 15ام مردادماه 1394
کد خبر: 72428

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور: سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد تومانی در بخش زیرساخت ارتباطات کشور

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور از سرمایه‌گذاری2500 میلیارد تومانی در بخش زیرساخت ارتباطات کشور خبر داد.
 
نصرالله جهانگرد در نشست مشترک فعالان حوزه ICT استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه ارتباطات کشور در گذشته کارهای چشمگیری انجام نشده بود، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در مدت زمان کوتاهی، ارتباطات کشور 40 برابر افزایش دادیم.
 
وی با بیان اینکه به دلیل وجود تحریم‌ها مقدمات این کار به سختی فراهم شده است، افزود: در بخش ترافیک داخلی به دو ترابایت و در بخش بین الملل سه برابر می شویم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در طول دو سال 1391 و 1392 مجموعاً 110 میلیارد تومان برای کل ارتباطات کشور در بخش زیرساخت هزینه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در بخش زیرساخت دو هزار و 500 میلیارد سرمایه گذاری شده است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با بیان اینکه ترافیک دیتا با توسعه نسل سوم موبایل نیازهای مقدماتی را ترمیم می کند، خاطرنشان کرد: در خصوص ایجاد مرکز IT همت و نخبگی استان را می طلبد.
 
وی با بیان اینکه مرکز آپای استان اردبیل در برنامه سالجاری اجرایی می شود، گفت: اینترنت دانشگاه و مراکز علمی نیز در اولویت اصلی ما است.
 
جهانگرد افزود: در مورد پروژه‌هایی که در چارچوب دولت الکترونیک است، هماهنگی‌های لازم با ظرفیت شرکت‌های استانی انجام می شود.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور اضافه کرد: شرکت‌های استانی منابع و محصولاتی را تولید کنند که در کشورهای همسایه بازار فروش داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.