رگولاتوری

August 7, 2015
15:56 جمعه، 16ام مردادماه 1394
کد خبر: 72457

سهامداران خارجی MVNOها حداقل یک میلیون مشترک داشته باشند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرایط عمومی سهامداران خارجی متقاضیان اپراتورهای مجازی (MVNO) را اعلام کرد.
 
باتوجه به اینکه حضور اپراتور خارجی در ترکیب سهامداری متقاضی در زمان ارایه تقاضا از جمله معیارهای ارزیابی شایستگی متقاضیان است، طبق پیوست شماره یک مصوبه شماره ۲ جلسه ۲۱۰ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتور خارجی باید دارای حداقل یک میلیون مشترک باشند و MVNEها فاقد مشترک نهایی هستند.
 
بنابراین در صورت حضور MVNE به عنوان اپراتور خارجی در ترکیب سهامداری متقاضی، امتیاز مربوطه در زمان ارزیابی برای متقاضی دریافت موافقت اصولی، لحاظ نخواهد شد.
 
طبق معیارهای ارزیابی شایستگی متقاضیان دارای اپراتور خارجی در ترکیب سهامداری مطابق پیوست شماره یک مصوبه شماره ۲ جلسه ۲۱۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتور خارجی در زمان تقاضا باید دارای حداقل سه سال تجربه در زمینه ارایه خدمات مخابراتی و با حداقل یک میلیون مشترک باشد. بدین منظور لازم است اپراتور مذکور در زمان ارایه تقاضا برای دریافت موافقت اصولی، به صورت مکتوب نسبت اعلام سابقه و تعداد مشترکین خود به رگولاتوری اقدام کند.
 
میزان سهامداری اپراتور خارجی در شرکت متقاضی در زمان تقاضا براساس اعلان کتبی مورد بررسی قرار می‌گیرد اما ثبت رسمی آن قبل از موافقت اصولی الزامی است.
 
بدیهی است در صورت احراز شرایط لازم برای دریافت موافقت اصولی و پس از اعلام سازمان، مدارک و مستندات لازم در این خصوص به منظور بررسی صحت اظهارات مذکور از متقاضی اخذ خواهد شد و در صورتی که متقاضی نتواند نسبت به ارایه مدارک موردنیاز اعلامی از سوی رگولاتوری اقدام کند، امتیاز لحاظ شده در این بخش از متقاضی کسر خواهد شد.
 
گفتنی است چنانچه پس از کسر این امتیاز، میزان امتیاز کسب شده توسط متقاضی کمتر از حد نصاب امتیاز مطابق با شرایط مندرج در مصوبه شود، پروانه برای دارنده موافقت اصولی صادر نخواهد شد.
 
همچنین گردش مالی سهامداران ایرانی شرکت متقاضی براساس شاخص‌های تعیین شده در پیوست شماره یک مصوبه شماره ۲ جلسه ۲۱۰ و اصلاحات انجام شده در جلسه شماره ۲۱۸ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صورت‌های مالی حسابرسی شده سال ۹۳ در این خصوص مورد قبول است ارایه گردش مالی اپراتور خارجی سهامدار شرکت متقاضی موردنیاز نیست.
 
همچنین حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در ترکیب سهامداری متقاضی در زمان ارایه تقاضا از جمله معیارهای ارزیابی شایستگی متقاضیان است و تنها معرفی شرکت سرمایه‌گذاری در ترکیب سهاماری متقاضی کافی نیست بنابرایت متقاضی باید در زمان ارایه تقاضا علاوه بر معرفی شرکت مذکور نسبت به ارسال مجوز فعالیت از مراجع ذیربط به همراه مدارک و مستندات لازم به رگولاتوری اقدام کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.