تلفن همراه

گوشی

August 9, 2015
12:11 یکشنبه، 18ام مردادماه 1394
کد خبر: 72511

سامسونگ پردازنده‌های اکسینوس خود را به سایر تولیدکنندگان هم می‌فروشد

به نظر می رسد اوضاع برای کوالکام، مدیاتک و سایر تولید کنندگان سیستم‌های روی یک چیپ سخت‌تر از گذشته شود. طبق گزارش‌ها سامسونگ درصدد است تا نیاز سایر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند را با سیستم روی یک چیپ‌های خود از جمله اکسینوس ۷۴۲۰ برطرف کند و به نظر می‌رسد اولین شرکتی که از اکسینوس ۷۴۲۰ استفاده خواهد کرد میزو باشد.
 
اکسینوس ۷۴۲۰ دارای ۴ هسته Cortex-A57 و ۴ هسته Cortex-A53‌ است و از پردازنده گرافیکی Mali-T760 MP8‌ بهره می‌برد. در شرایطی که سامسونگ مدت‌ها است که در حال طراحی و تولید سیستم روی یک چیپ اکسینوس برای استفاده خود است  ولی در برخی از مدل‌ها و بازارهای خاص از پردازنده‌های ساخت کوالکام نیز استفاده می‌کند. هر چند که طی سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از اکسینوس روال استفاده از پردازنده های کوالکام توسط سامسونگ کاهش یافته است.
 
هرچند یکی از دلایل استفاده گسترده سامسونگ از سیستم روی یک چیپ‌های اکسینوس خود، کاهش هزینه‌ها بوده است ولی سامسونگ در عین حال توانسته تا بخصوص طی سال گذشته پردازنده ساخت خود را بهبود ببخشد و این پردازنده را هم از نظر ارتباطات رادیویی و هم از نظر عملکرد به چیپی قابل رقابت با بهترین چیپ‌های بازار تبدیل کند.
 
سامسونگ این روزها  نقش یک تامین کننده در بازار را نیز ایفا می‌کند و نمایشگرهای OLED ساعت‌های هوشمند اپل توسط این شرکت تولید می‌شود و حالا در شرایطی که میزو پیش از این از پردازنده‌های اکسینوس سامسونگ استفاده کرده است، به نظر می‌رسد در نظر دارد تا در محصول جدید خود از اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ بهره ببرد.
 
اگر سامسونگ تصمیم بگیرد که تولید پردازنده‌های اکسینوس را توسعه دهد و نیاز سایر تولید کنندگان را تامین کند بدون شک خبر خوبی برای کوالکام و مدیاتک محسوب نمی‌شود. سامسونگ با اتکا به فناوری تولید ۱۴ نانومتری و کارخانجات تولید پردازنده خود قادر است تا پردازنده‌هایی با مصرف بهینه‌تر و هزینه پایین‌تر بسازد و البته بر تمام روند چرخه تولید محصولاتش نظارت داشته باشد.
 
از سوی دیگر کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ ضربه زیادی خورده و حالا درصدد است تا با ارائه اسنپدراگون ۸۲۰ اوضاع را به نفع خود تغییر دهد. پیش از این بازار پردازنده‌ها به نوعی زیر سلطه کوالکام قرار داشت  و بسیاری از ابزارهای هوشمند دنیا از محصولات این شرکت بهره می‌بردند. به نظر می‌رسد کوالکام در شرایط فعلی بخصوص در زمینه پردازنده‌های بالارده نیاز به یک منجی دارد و باید ببینیم آیا اسنپدراگون ۸۲۰ می‌تواند در نقش یک منجی برای این شرکت ظاهر شود یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.