اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 10, 2015
12:06 دوشنبه، 19ام مردادماه 1394
کد خبر: 72533

مدیرعامل شرکت شاتل: شاتل دارای بیشترین پهنای‌باند مصرفی در کشور است

احمد نخجوانی، مدیرعامل شرکت شاتل درباره روند فعالیت این شرکت در آینده گفت: در حوزه FCP، آنچه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای فعالیت به صاحب پروانه اعطا کرده است را دنبال خواهیم کرد.
IMG_20150808_155954.jpg
وی صبح امروز در نشست مطبوعاتی افزود: همچنین همه تلاش خود را برای ورود به بازارهای MVNO و LTE به کار خواهد بست.
 
نخجوانی درباره ادامه فعالیت شاتل در حوزه DSL خاطرنشان کرد: مسیر خود را با نصب و توسعه امکانات، با قدرت همچون گذشته ادامه خواهیم داد و هرچند مشکلات مخابراتی و عدم همکاری شرکت مخابرات ایران همچنان پابرجاست اما همچنان آماده حضور در همه نقاط کشور هستیم اگر امکانات داده شود.
 
وی با انتقاد از این که بسیاری از مشکلات شرکت‏های مخابراتی در حوزه فنی یا توسعه به ما منتقل شده است، گفت: همچنان مسایل افت سرعت و اختلالات در کشور وجود دارد که کاربران آن را از چشم ما می‌بینند.
 
شاتل بیشترین سهم بازار را در میان شرکت‌های اینترنتی کشور دارد
مدیرعامل شاتل در توضیح وضعیت و عملکرد این شرکت نیز گفت: درحال حاضر شبکه شاتل در کشور دارای بیش‌ترین پهنای باند مصرفی است و صدها سازمان و موسسه کاربر پهنای باند اختصاصی هستند و شاتل بیش‌ترین تعداد کاربر در ایران و بیش‌ترین سهم بازار در میان شرکت‏های انتقال داده (PAP) را دارا است.
 
IMG_20150808_160638.jpg
وی افزود: مهم‌ترین خدمات شاتل شامل ارایه سرویس اینترنت پرسرعت ADSL2+، ارایه خدمات VoIP بین‌المللی به خارج کشور، ارایه‌ خدمات تهیه و نصب تجهیزات شبکه‌های دسترسی و تجمیع، ارایه خدمات پهنای باند، ارایه خدمات اتصال نقطه به نقطه، ارایه خدمات میزبانی سرور (Co-Location)، خدمات ویژه روی محتوا و خدمات تکمیلی (مانند سرزمین شاتل www.shatelland.com) و ارایه راهکارهای امنیتی اینترنتی است.
به گفته نخجوانی، درحوزه دیتاسنتر نیز شاتل از چند سایت اصلی مستقر در تهران بهره می‌برد و 29 نقطه تجمیع استانی در نقاط پرترافیک کشور راه‌اندازی کرده است.
 
وی همچنین بهره‌مندی از 170 نیروی انسانی آموزش دیده در تهران و صدها نفر در دفاتر نمایندگی، ارایه خدمات فروش 24 ساعته در تهران، ارایه خدمات به مشتریان به کمک تلفن، چت، ایمیل، پیام‌گیر صوتی، مراجعه حضوری و …، خدمات پیک و ارسال مراسلات مشتریان، ارایه خدمات مالی الکترونیکی پرداخت آنلاین، فیش خودکار، انتقال مانده حساب و … و اینترفیس‌های متنوع آنلاین برای مشتریان را از دیگر خدمات شاتل عنوان کرد.
 
نخجوانی، خدمات پشتیبانی فنی شاتل را نیز پشتیبانی مستمر و 24 ساعته در تمامی روزهای سال به زبان‌های فارسی و انگلیسی، پشتیبانی از طریق تلفن، چت، ایمیل و پشتیبانی حضوری در محل مشترک،  استفاده از ابزارهای متنوع فناوری اطلاعات از جمله امکانات دورکاری کارشناسان مرکز تماس، یکپارچکی سیستم Call Center با OSS شاتل، امکان شناسایی مراکز تماس گیرنده و اعلام پیام‏های اختصاصی، تفکیک هوشمند مشترکان و انتقال به کارشناس متناسب و پایش و گزارش‏گیری لحظه‏ای از تماس‏ها عنوان کرد.
IMG_20150808_160632.jpg
3.2 میلیارد کاربر اینترنت در جهان
مدیرعامل شاتل با ارایه گزارشی درباره وضعیت مردم آنلاین جهان گفت: درحال حاضر 3.2 میلیارد کاربر اینترنت در دنیا وجود دارد و این درحالی است که این رقم در سال 2000، 400 میلیون کاربر بوده است.
 
وی با اشاره به توسعه ICT میان مردم جهان افزود: جمعیت تحت پوشش شبکه نسل دوم تلفن همراه در دنیا 95.3 درصد، تعداد خانوارهای دارای اینترنت 46.4 درصد، تعداد افراد کاربر اینترنت 43.4 درصد، تعداد اشتراک‌های باندپهن ثابت 10.8 درصد، تعداد مشترکان تلفن همراه 96.8 و تعداد مشترکان باندپهن موبایل 47.2 درصد است.
به گفته نخجوانی، بین سال‌های 2000 تا 2015 ضریب نفوذ اینترنت در جهان از 6.5 درصد به 43 درصد افزایش یافته است و این درحالی است که پهنای باند ثابت سرعت رشد کمی داشته و با نرخ رشد هفت درصد سالیانه طی سه سال گذشته به ضریب نفوذ 11 درصد تال پایان سال 2015 می‌رسد.
 
وی گفت: تا پایان سال 2015، 34 درصد از خانوارها در کشورهای درحال توسعه دسترسی به اینترنت خواهند داشت و این رقم در کشورهای توسعه یافته 80 درصد است. همچنین در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز تنها هفت درصد خانوارها به اینترنت دسترسی دارند و متوسط این رقم در جهان 46 درصد است.
 
شاخص‌های توسعه ICT در ایران
مدیرعامل شاتل در توضیح وضعیت دسترسی به پهنای باند ثابت در جهان نیز اعلام کرد: نرخ پهنای باند ثابت در کشورهای کمتر توسعه‌یافته کمتر از یک درصد است و تعداد اشتراک‌های پهنای‌باند کابلی در فاصله سال‌های 2005 تا 2014 در کشورهای توسعه یافته 27.5 درصد، در جهان 9.8 درصد، در کشورهای درحال توسعه 6.1 درصد، در کشورهای کمتر توسعه یافته 0.3 درصد و در ایران برابر با نرخ متوسط جهانی است.
 
وی افزود: براساس شاخص‌های توسعه ICT طبق اعلام ITU، در سال 2012 شاخص توسعه 4.02 واحد بوده و ایران در رتبه 97 قرار داشت و در سال 2013 بر خلاف رشد شاخص به 4.29 واحد باز هم در رتبه 97 قرار گرفت.
نخجوانی یادآوری کرد: براساس آمار سال 2013 بانک جهانی، ایران به لحاظ ضریب نفوذ اینترنت ثابت (Fix Broadband) رتبه 115 جهان را دارد و به لحاظ میزان پهنای باند به ازای هر کاربر، در رتبه 158 جهان است!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.