سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 12, 2015
15:03 چهارشنبه، 21ام مردادماه 1394
کد خبر: 72578

کامپیوترهای جیبی اینتل به ویندوز 10 مجهز می‌شوند

شرکت اینتل مدل جدیدی از کامیپوترهای جیبی خودش را با ویندوز 10 عرضه می‌کند.
 
کامپیوترهای که در اندازه حافظه‌های فلش ساخته می‌شوند، سر و صدای زیادی به راه انداخته‌اند. کامپیوترهایی که می‌توانند سیستم‌عامل ویندوز با تمام قابلیت‌هایش را اجرا کنند و کاربران می‌توانند مانند سیستم‌های دیگر از آن‌ها استفاده کنند. تا این لحظه شرکت‌های چینی چند مدل مختلف از این کامپیوترهای بسیار کوچک را تولید کرده‌اند؛ اما شرکت اینتل با شناسایی نیاز به وجود آمده در بازار، دست به تولید کامپیوترهای بسیار کوچک زده است.
 
اولین محصول شرکت اینتل که Compute Sitck نام دارد، یکی از محبوب‌ترین کامپیوترهای جیبی بازار به‌حساب می‌آید که در حال حاضر ویندوز 8.1 روی آن اجرا می‌شود. این دستگاه‌ هم مانند تمام سیستم‌هایی که از نسخه اصلی ویندوز 8.1 استفاده می‌کنند، به شکل رایگان به ویندوز 10 آپدیت می‌شود.
 
البته اینتل برای آن دسته از کاربرانی که می‌ترسند این کامپیوتر جیبی را به ویندوز 10 آپدیت کنند، مدل جدیدی از این دستگاه را با ویندوز 10 راهی بازار خواهد کرد. این مدل جدید با شماره BOXSTCK1A32WFCL‌ عرضه می‌شود و قیمت 150 دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این دو محصول از نظر سخت‌افزاری تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها سیستم‌عامل مدل جدید تغییر کرده است.
 
این دستگاه با 2 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و یک پردازنده Atom Z3735F  مدل Bay Trail چهار هسته‌ای راهی بازار شده است. عملکرد ویندوز 10 روی این دستگاه همانند ویندوز 8.1 خواهد بود و به‌نظر می‌رسد که کاربران در برخی قسمت‌ها با عملکرد بهتری هم در آن مواجه می‌شوند. قبلا به این موضوع اشاره شده بود که ویندوز 10 به شکلی طراحی شده که بتواند روی سیستم‌هایی با سخت‌افزار ضعیف هم به خوبی اجرا شود.
 
از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر جیبی اینتل می‌توان به Wi-Fi، بلوتوث، پورت micro USB، پورت USB 2، خروجی HDMI و پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد. متاسفانه هنوز مشخص نیست که مدل جدید این محصول با سخت‌افزار قوی‌تر در چه زمانی منتشر می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که این کامیپوتر را به شکل رایگان به ویندوز 10 آپدیت کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.