تلفن همراه

گوشی

August 13, 2015
8:34 پنجشنبه، 22ام مردادماه 1394
کد خبر: 72582

چانه زنی اپل برای پایین آوردن قیمت A9

بر اساس شایعات جدید، کمپانی اپل از کمپانی های TSMC و سامسونگ که دو تأمین کننده چیپ های A9 مورد مصرف برای موبایل های iPhone 6S و iPhone 6S Plus هستند (همچنین احتمال دارد که iPhone 6c هم به این دو دیوایس ملحق شود) درخواست کاهش قیمت این محصول را داشته است.
 
گفته شده است که سامسونگ حداقل به امید افزایش سهم خود در رقابت با TSMC شرایط جدید اپل را پذیرفته است اما به نظر می آید که TSMC در مقابل این درخواست کمتر عکس العمل داشته که احتمالاً به کاهش سهم این کمپانی در رقابت با کره ای های قدر منجر خواهد شد. در صورت عدم تحقق سفارش اپل به TSMC میزان تولید ۳۰ هزار ویفر مربوط به چیپهای پردازشی در هر ماه این کمپانی به کمتر از ۲۰ هزار عدد کاهش خواهد یافت.
 
این شایعه در حالی منتشر شده است که پیش از این گفته می شد TSMC موفق به جلب رضایت اپل برای تولید بیش از نیمی از چیپ های A9 شده است. در هر صورت با توجه به نزدیک بودن ۹ سپتامبر که گفته می شود در آن شاهد معرفی آیفون های جدید خواهیم بود قطعاً تا به امروز تعداد قابل توجهی از این چیپ ها تولید و تحویل اپل شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.