تلفن همراه

گوشی

August 14, 2015
10:49 جمعه، 23ام مردادماه 1394
کد خبر: 72606

یک تغییر اساسی در آیفون

انتظار می‌رود زمانیکه آیفون بعدی اپل عرضه شود تغییر قابل توجهی در نمایشگر این گوشی ایجاد شود.
 
تحلیلگران و ناظران صنعت تلفن همراه انتظار دارند که شرکت اپل فناوری فورس‌تاچ را به آیفون شش اس اضافه کند.
 
این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد که نمایشگر گوشی را همانند یک دکمه بفشارند تا فرامین متفاوتی را نسبت به لمس نمایشگر صادر کنند.
 
شرکت اپل این موضوع را تایید نکرده اما تحلیلگرانی که به‌طور منظم زنجیره عرضه این شرکت را رصد می‌کنند و خبرنگارانی که اطلاعات دقیقی از این شرکت دارند همگی گفته‌اند شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهد فناوری فورست‌ تاچ در حال ورود به آیفون است.
 
فورس‌تاچ قابلیت جدیدی است که شرکت اپل به برخی از محصولات خود نظیر ساعت هوشمند، مک‌بوک جدید و مدل‌های جدید مک‌بوک پرو اضافه کرده است.
 
برای مثال می‌توانید با فشردن نمایشگر ساعت اپل تصویر پس زمینه آن را تغییر دهید یا با فشار مختصری روی پد لمسی مک‌بوک جدید فورا یک‌سری کارها نظیر افزودن یک رخداد به تقویم یا پیش نمایش یک لینک در "سافاری" را انجام دهید.
 
فناوری فورس‌تاچ می‌تواند مهم‌ترین محصول اپل را به‌طور اساسی دگرگون کند. همانند فناوری تاچ‌ آی‌دی که نحوه بازکردن قفل آیفون و پرداخت پول اپلیکشن‌ها را تغییر داد، فورس‌تاچ می‌تواند تجربه کار با آی اُ اس را آسان‌تر کند.
 
به همین دلیل است که حتی در شرایطی که شرکت اپل هنوز آیفون جدید خود را معرفی نکرده است برخی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای ای اُ اس در حال کار روی این موضوع هستند که فورس‌تاچ چگونه می‌تواند برای ارتقای اپلیکیشن‌های آنها مورد استفاده قرار بگیرد.
 
در اینجا به مهمترین اطلاعات درباره فورس تاچ که از لا به لای گفت‌وگو با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بدست آمده اشاره می‌کنیم.
 
کول رایز، خالق اپلیکیشن محبوب عکاسی "لایتلی" برای آیفون می‌گوید: قابلیتی نظیر فورس‌تاچ دسترسی به زیرمنوها در اپلیکیشن‌ها را بدون اینکه از کار اصلی منحرف شویم آسان‌تر می‌کند.
 
رایز به بیزینس اینسایدر گفت: من مشخصا به قابلیت‌های این فناوری زیاد فکر می‌کنم‌. اگر بخواهید رنگ چیزی را تغییر دهید می‌توانید از فورس‌تاچ استفاده کنید و این قابلیت آن را تغییر خواهد داد.
 
فورس‌تاچ این امکان را به شما می‌دهد که به گزینه‌ها و میان‌برهای مختلفی در سیستم عامل مک دسترسی پیدا کنید، اما رایز در حال به نمایش کشیدن سادگی‌ است که این قابلیت می‌تواند به اپلیکیشن وی اضافه کند.
 
این توسعه دهنده اپلیکیشن‌های آی ا اس افزود: من درباره فورستاچ اغلب فکر می‌کنم.
 
بازی و سرگرمی بخش دیگری است که فورس تاچ مزایای زیادی برای آن خواهد داشت.
 
پل مورفی، مدیرعامل شرکت سازنده بازیهای موفق داتس می‌گوید: اضافه شدن قابلیتی همچون فورس‌تاچ میتواند انگیزه ای برای ایجاد گیم پلی جدید بازیها شود.
 
وی افزود: وقتی که ما موتور جدیدی را برای بازی ایجاد می‌کنیم ممکن است صرفا شبیه اضافه کردن 50 مرحله‌ دیگر به نظر برسد اما در واقع ایجاد یک بازی جدید کامل است. تلاش برای خلق این گیم پلی جدید همانند ایجاد یک بازی جدید است.
 
مورفی افزود: وقتی که یک تغییر بزرگ سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری در آیفون ایجاد می‌شود تیم وی درباره اینکه این تغییر چطور می‌تواند به بازیهای آینده شکل دهد فکر می‌کنند.
 
وی افزود: تیم وی در حال حاضر در حال کار روی گیم پلی جدید بازیها است اما به برنامه‌های خاصی برای فورس‌تاچ اشاره نکرد.
 
وی در عین حال با اشاره به جلوه‌های بصری شرکت لوتوس در مراحل جدید بازی داتس به عنوان نمونه‌ای از تغییر گیم پلی بازی اشاره کرد.
 
رایز با اشاره به احتمال دیگری برای فورس‌تاچ گفت: شما با این قابلیت به جای تکان ‌دادن گوشی برای بازگرداندن یک عملیات به مرحله قبلی نظیر تایپ پیام کوتاه، می‌توانید با فورس‌تاچ این کار را راحت‌تر انجام دهید.
 
وی افزود: فکر می‌کنم فورس‌تاچ موثر‌تر است و برای کاربران عملکرد بهتری دارد.
 
ارز پیلوسف، خالق اپلیکیشن پیامرسان هاپ گفت: قصد دارد از فورس‌تاچ به عنوان یک راه جایگزین برای فشردن طولانی کلید‌ها استفاده کند.
 
او گفت: هر دو قابلیت یک کار انجام می‌دهند اما اگر از فورس‌تاچ استفاده کنید سریع‌تر خواهد بود. بنابراین اساسا معتقدم فورس‌تاچ می‌تواند معادل کلید‌ راست در موس باشد.
 
این درحالی است که برخی از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها معتقدند که فورس‌تاچ در صورت ورود به آیفون برای اپلیکیشن آنها لازم نخواهد بود.
 
آشر ولدمر، سازنده بازی محبوب درخت‌ها می‌گوید: فکر می‌کند که بیشتر کاربران این بازی همچنان از آیفون‌های قدیمی بدون قابلیت فورستاچ استفاده خواهند کرد.
 
وی گفت: فکر می‌کنم هنوز خیلی زود است که ببینیم پتانسیل‌های این بازی چیست یا اینکه مردم آن را دوست دارند یا خیر. فکر می‌کنم مردم قدری با آن کار خواهند کرد اما به یک قابلیت محبوب در گوشی تبدیل نخواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.