اپراتورها

تلفن همراه

August 14, 2015
11:20 جمعه، 23ام مردادماه 1394
کد خبر: 72616

مدیرعامل همراه اول: رشد هزاردرصدی ترافیک اینترنت موبایل

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از رشد هزار درصدی مصرف دیتا طی یک سال گذشته خبر داد و در عین حال از عدم همکاری شهرداری در نصب سایت گلایه کرد. وحید صدوقی در مراسم بیست‏ویکمین سالگرد ورود موبایل به ایران به ارائه توضیحاتی درباره خدمات اپراتور اول پرداخت و اعلام کرد:
 
طی یک‌سال گذشته موفق به نصب 4200 سایت 3G در کشور شده‏ایم. وی گفت: طی سال‏های گذشته شبکه‏های اجتماعی رشد بسیار خوبی داشته‏اند و در بازار نیز حضور فعالی دارند، از سوی دیگر بحث ورود اپراتورهای مجازی (MVNO) مطرح شده و قرار برآن است که حداقل 6 اپراتور مجازی در کشور به فعالیت بپردازند. حال تمام این موارد در کنار یکدیگر فضای رقابتی را تشدید می‏کند و ما نیز تلاش داریم از این رقابت جا نمانیم و سهم خود را در بازار محفوظ نگه داریم.
 
صدوقی همچنین عنوان کرد: طی سال‏های 1373 تا 1384 ما در کشور تنها 6500 سایت نصب کرده بودیم، اما اکنون طی کمتر از یک سال 4200 سایت 3G در شهرهای مختلف کشور نصب شده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه متذکر شد: طی یک سال گذشته ترافیک دیتای ما به شدت در حال رشد بوده و در کمتر از یک سال حجم ترافیک شبکه ما 10 برابر شده است.
 
به عبارت دیگر مصرف دیتای مشترکان همراه اول طی یک سال گذشته رشدی هزار درصدی را تجربه کرده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر در لحظه هفت میلیون نفر از سرویس‏های همراه اول استفاده می‏کنند، اظهار کرد: تاکنون بیش از 252 شهر کشور تحت پوشش 3G قرار گرفته و برای اینکه در سایر شهرها اجحافی در حق مشترکان صورت نگیرد بسته‌های متنوعی در حوزه دیتا تعریف و طراحی شده است. صدوقی در خصوص تعداد سیم‌کارت‌های ارائه شده همراه اول نیز اظهار کرد: طبق آخرین آمار 73 میلیون سیم‌کارت همراه اول به فروش رسیده که از این میان 65 میلیون سیم‌کارت ثبت شده‏اند. براین اساس ضریب نفوذ ما به 81 درصد رسیده و در بازار سهمی 60 درصدی به خود اختصاص داده‏ ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.