اپراتورها

باندپهن

تحلیل بازار

تلفن همراه

رگولاتوری

August 14, 2015
13:16 جمعه، 23ام مردادماه 1394
کد خبر: 72626

5G درآمد بازار جهانی مخابرات را 65 میلیارد دلاری می‌کند

کارشناسان از هم‌اکنون پیش‌بینی کرده‌اند که بازار جهانی مخابرات در سال 2025 میلادی به واسطه نسل پنجم خدمات مخابراتی موسوم به 5G بیش از 65 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند که این رقم در نخستین سال عرضه این خدمات یعنی 2020 حدود 100 میلیون دلار بر بازار جهانی اثر می‌گذارد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Juniper، کارشناسان معتقدند که سال 2025 میلادی خدمات مرتبط با نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی 7 درصد از مجموع درآمدهای عملیاتی بازار جهانی مخابرات را به خود اختصاص می‌دهد.

مرکز Juniper توضیح داد، سال 2020 خدمات 5G برای نخستین بار به صورت تجاری وارد بازار جهانی می‌شود و با این وجود دور اصلی سازگاری با آن در سال 2025 صورت می‌گیرد. بر این اساس پیش‌بینی شده است سال 2025 میلادی میزان سازگاری شرکت‌های مخابراتی برای اخذ مجوز 5G و ارایه خدمات مربوطه از 4G افزایش میابد.

این مرکز اظهار داشت که هم‌اکنون استانداردهای مرتبط با شبکه‌های 5G از نظر فناوری و طیف باند مخابراتی همچنان در حال توسعه است و در حال حاضر هیچ استاندارد جامعی در این زمینه موجود نیست.

استاندارد اصلی که هم‌اکنون مورد تحلیل قرار می‌گیرد 5G Vision نام دارد که شامل سرعت شبکه می‌شود و از مهم‌ترین مشخصه‌های آن می‌توان به بارگذاری با حداقل سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، تاخیر کمتر از یک میلی‌ثانیه، ارتقا طیف باند مخابراتی، کاهش مصرف انرژی در شبکه، افزایش طول عمر باتری دستگاه‌های موبایلی و بهبود کیفیت نسل جدید دستگاه‌ها اشاره کرد.

مرکز تحقیقاتی Juniper بر این باور است که 5G نه تنها امکان ارتباطات سریع‌تر را فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند نسل جدید کاربران را وارد شبکه موبایلی کند و خدمات پیشرفته را با قیمت ارزان‌تر در اختیار آنها بگذارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.