تبلت

تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

August 14, 2015
13:19 جمعه، 23ام مردادماه 1394
کد خبر: 72628

یک‌سوم بازار گوشی‌های چین در دستان شیائومی و هوواوی است

به دنبال افزایش تمرکز چین به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، در آخرین گزارش‌ها گفته شد یک‌سوم تمام گوشی‌های هوشمندی که در فصل دوم سال 2015 میلادی در بازار این کشور به فروش رسیدند را دو شرکت شیائومی و هوواوی تولید کردند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته مرکز تحقیقاتی Canalys، شرکت شیائومی بار دیگر توانست به عنوان بزرگترین عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در چین خود را معرفی کند و در سه ماهه مذکور 15.9 درصد از این بازار را در اختیار بگیرد.

البته باید توجه داشت که هوواوی هم در این زمینه گام‌های بزرگی برمی‌دارد و در فصل دوم امسال میزان درآمدهای خود را از بازار گوشی‌های هوشمند 48 درصد بیشتر کرده است که این رقم بین 10 شرکت برتر تولیدکننده تلفن همراه در جهان بالاترین رتبه را دارد.

شرکت هوواوی هم‌اکنون صاحب 15.7 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در چین است و به همین خاطر سهم آن اندکی از شیائومی کمتر محاسبه می‌شود. در رتبه سوم این لیست برای بازار چین اپل قرار دارد و رتبه چهارم و پنجم هم در اختیار سامسونگ و Vivo است.

«جینگ وانگ» از تحلیلگران برتر مرکز Canalys در این خصوص گفت: «بازار گوشی‌های هوشمند در چین همچنان در حال گسترش است و با سرعت بیشتری رو به اشباع می‌رود. انتشار گزارش فصل به فصل در مورد وضعیت این بازار گویای این مسئله است. رقابت میان تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های هوشمند برای حضور در چین تاکنون تا این اندازه تنگاتنگ نبوده است».

او در ادامه توضیح داد که هوواوی بدون در نظر گرفتن میزان تولید و فعالیت‌های کارخانه‌ای خود موفق شد در فصل دوم سال جاری میلادی رکورد عرضه گوشی‌های هوشمند به بازار جهانی را در تاریخ بشکند. دو شرکت اپل و سامسونگ تمام تلاش خود را می‌کنند تا سهم بیشتری از بازار چین به دست آورند و با این وجود گفته می‌شود که موفقیت‌های چندانی در مقابل شرکت‌های چینی به دست نیاورنده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.