اپراتورها

تلفن همراه

August 15, 2015
11:57 شنبه، 24ام مردادماه 1394
کد خبر: 72668

اظهارات مدیرعامل همراه اول در خصوص تاثیر امواج موبایل بر سقط جنین

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از اتمام پروژه بررسی تاثیرات امواج آنتن های تلفن همراه بر سقط جنین زنان باردار خبر داد و گفت: براساس بررسی های به عمل آمده، هیچ رابطه ای میان دو موضوع گزارش نشده است.
 
وحید صدوقی در گفتگو با مهر، با اشاره به اقداماتی که اپراتور همراه اول برای بررسی علمی تاثیرات تشعشعات آنتن های تلفن همراه بر زندگی افراد جامعه انجام داده است اظهار داشت: آزمایشگاه بررسی تشعشعات امواج رادیویی بر روی بدن انسان، از جمله اقداماتی است که با همکاری اپراتور همراه اول و دانشگاه علم و صنعت ایجاد شده است و محققان در این آزمایشگاه موفق شده اند چندین پروژه میدانی را در این زمینه اجرایی کنند که نتایج آن نیز اعلام عمومی شده است.
 
وی گفت: در دو پروژه اخیر انجام شده میزان چگالی امواج آنتن های تلفن همراه با امواج رادیو، تلویزیون و سایر دستگاههای دیجیتالی مرتبط با زندگی مردم، در ۷۰ نقطه در تهران مورد تست و اندازه گیری قرار گرفت که نتایج آن خارج از استانداردهای مدنظر نبود.
 
صدوقی با اشاره به پروژه جدید اپراتور همراه اول برای بررسی تاثیرات امواج رادیویی بر بدن انسان، اضافه کرد: در این پروژه که در آزمایشگاه شرکت ارتباطات سیار و توسط محققان مستقیم این شرکت به اجرا درآمده، در قالب دو پروژه، میزان تاثیرات امواج رادیویی بر زنان باردار مورد بررسی قرار گرفت.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه در این طرح میدانی تاثیرات امواج آنتن های موبایل بر روی ۷۰۰ خانم باردار و در ۳ نوبت بررسی و میزان چگالی امواج در نقاط مختلف بر روی این افراد اندازه گیری شد، گفت: بررسی ها و ارقام به دست آمده نشان داد که هیچگونه رابطه ای میان سقط جنین و میزان امواج ساطع شده آنتن های موبایل وجود ندارد.
 
صدوقی با بیان اینکه به زودی گزارش نهایی این طرح تحقیقاتی، اعلام می شود ادامه داد: همراه اول با ایجاد آزمایشگاه اندازه گیری امواج و تهیه تجهیزات لازم، تمامی تجهیزات شبکه موبایل را قبل و بعد از نصب اندازه گیری می کند.
 
مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: مردم باید بدانند که در بررسی های به عمل آمده مشخص شد اگر چگالی امواج محدوده خطر، ۷۰۰ باشد چگالی کل امواج رادیو، موبایل و تلویزیون به ۲۲ نمی رسد؛ اما با این وجود و برای رفع دغدغه و نگرانی مردم، تمامی تجهیزات قبل از نصب، از نظر میزان چگالی امواجی که ساطع می کنند مورد بررسی قرار می گیرد.
 
وی گفت: شرکت ارتباطات سیار قبل از نصب آنتن های موبایل، مجوز پرتونگاری را از سازمان انرژی اتمی دریافت می کند و افراد تحت کنترل نسبت به نصب سایتها اقدام می کنند که هیچگونه آسیبی به افراد و منازل و محل کار مردم وارد نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.