تلفن همراه

گوشی

August 17, 2015
11:39 دوشنبه، 26ام مردادماه 1394
کد خبر: 72711

سامسونگ حریف اپل و چینی‌ها نمی‌شود

شرکت سامسونگ پس از ناتوانی در شکست دادن رقبا به وسیله گوشی‌های هوشمند زیبا و رده بالا در اوایل امسال، مجددا با رونمایی از دو مدل جدید بازگشته، اما همان رویکرد قبلی را در پیش گرفته است.
 
شرکت کره‌ای سامسونگ در روزهای گذشته دو مدل جدید گالکسی نوت 5 و گالکسی اس 6 اج پلاس (Edge +) را در نیویورک رونمایی کرد، اما هیچ نشانه‌ای از تغییر در رویکرد این شرکت برای پس گرفتن سهم بازاری که در گوشی‌های رده‌بالا به اپل و در گوشی‌های رده‌پایین به شیائومی و هواوی واگذار کرده است دیده نمی‌شود.
 
سهم بازار سامسونگ که در سه ماه گذشته 14 درصد کاهش یافته در روزهای اخیر نیز یک درصد دیگر کاهش یافت. تصمیم سال گذشته اپل برای ارائه یک گوشی با نمایشگر بزرگ در کنار افزایش کیفیت گوشیهای ارزان قیمت چینی نظیر هواوی و شیائومی سامسونگ را تحت فشار قرار داده است.
 
سامسونگ اگرچه هنوز بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در جهان است اما سهم بازار این شرکت در سه ماهه دوم از 25 درصد در سال گذشته به 22 تنزل یافته است. همچنین سود این شرکت از تجارت گوشیهای هوشمند در سه ماهه دوم امسال 38 درصد کاهش یافته است. این در حالیست که دیگر بخشهای این شرکت از جمله تولید پردازنده رو به رشد است به طوریکه افزایش 83 درصدی سود تولید پردازنده تقریبا ضرر در بخش گوشیها را جبران کرده است.
 
سامسونگ همچنین اخباری را درباره اپلیکیشن پرداخت موبایلی خود موسوم به "پرداخت سامسونگ" اعلام کرده و افزود: این سرویس از 28 سپتامبر در آمریکا در دسترس خواهد بود. اگرچه این اپلیکیشن با رقبای سرسختی همچون سیستم پرداخت اپل و سیستم پرداخت گوگل روبروست اما سامسونگ توانسته بیشتر اپراتورهای بزرگ تلفن همراه را به بارگذاری این سرویس متقاعد کند و بر یک مانع بزرگ که میتوانست عدم سازگاری کاربران را همراه داشته باشد، غلبه کند.
 
گوشیهای معرفی شده توسط سامسونگ مطمئنا زیبا هستند. گالکسی اس 6 اج پلاس همان جذابیت نمایشگر خمیده اس شش اج را در کنار نمایشگر بزرگتر 5.7 اینچی در اختیار دارد. گالکسی نوت 5 نیز نسخه به روز شده نوت 4 در قالب یک بدنه سبک تر و نازک تر است.
 
این گوشیها که از 21 اوت عرضه خواهند شد، رقیبی برای آیفون شش پلاس و نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی خواهند بود. البته انتظار می‌رود اپل در ماه آینده جایگزینی را برای آیفون شش پلاس رو کند.
 
سامسونگ تقریبا با ارائه گوشیهای سری نوت، فبلتها را به بازار گوشیها معرفی کرد و اکنون نسل پنجم این سری را عرضه خواهد کرد.
 
اما اپل با عرضه آیفون بزرگ در کنار سیستم آی ا اس و اکوسیستم رسانه های آی‌تونز به شدت موفق عمل کرده است. گوشیهای سامسونگ همانند بیشتر رقبای چینی با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند.
 
خبر امیدوار کننده تر درباره این شرکت کره ای در واقع اعلام تاریخ آغاز به کار سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ است. سیستم پرداخت سامسونگ برتری تکنولوژیکی قابل توجهی نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی دارد زیرا از فن آوری شرکت لوپ که در فوریه آن را خریداری کرد استفاده می‌کند.
 
این به معنای این است که سیستم پرداخت سامسونگ تقریبا با تمام ماشین‌های صندوق پول موجود در جهان کار می‌کند در حالیکه سیستمهای اپل و گوگل فقط با ماشینهای بی‌سیم بسیار مجهز که کمتر متعارف هستند کار می‌کنند.
 
شرکت سامسونک می‌گوید اپلیکیشن این شرکت در 10 میلیون نقطه در آمریکا قابل پذیرش است که بیش از 10 برابر نقاط پذیرش سیستمهای پرداخت اپل و گوگل است.
 
سیستم پرداخت سامسونگ همچنین می‌تواند به صورت بی‌سیم یا از طریق بارکد خوان (در صورتیکه ماشین ثبت پول به این فن آوریها مجهز باشد) کار کند. این اپلیکیشن همچنین قادر است با کارتهای فروشگاهی، عضویت و هدیه سازگار شود.
 
سامسونگ اعلام کرد که اپلیکیشن پرداخت خود را از هفته آینده در کره جنوبی و در آینده نزدیک در چین، اسپانیا، انگلیس و دیگر کشورها عرضه خواهد کرد. گوگل هنوز تاریخی برای ارائه سرویس پرداخت خود اعلام نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.