رگولاتوری

August 17, 2015
15:58 دوشنبه، 26ام مردادماه 1394
کد خبر: 72727

وزیر ارتباطات: مخابرات به دنبال راه‌هایی به غیر از افزایش تعرفه باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره درخواست شرکت مخابرات ایران برای افزایش تعرفه تلفن‌های ثابت گفت: شرکت مخابرات باید به دنبال راه‌هایی به غیر از افزایش تعرفه باشد.
 
محمود واعظی در همایش خدمات ارتباطی USO در روستاها افزود: شرکت مخابرات ایران یکبار سال گذشته تعرفه‌های تلفن ثابت را گران کرد و آبونمان تلفن ثابت از ۳۳ تومان به ۹۰۰ تومان افزایش یافت.
 
وی اظهار داشت: آیا این افزایش تعرفه محسوب نمی‌شود که دوباره درخواست افزایش تعرفه تلفن ثابت را دارد؟
واعظی افزود: به مخابرات توصیه کردم به جای اینکه در برابر مواجهه با مشکلات مالی به دنبال افزایش تعرفه باشد، بهتر است این شرکت را توسعه دهند و از تجهیزات به روز در آن استفاده شود.
 
به گفته وی، شرکت مخابرات ایران از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و نباید اینگونه باشد که انحصار دولتی به خصوصی منتقل شود. ضمن اینکه مخابرات برای توسعه می‌تواند سود تقسیم نکند و چند سال بعد چند برابر سود کسب کند و درحال حاضر برای توسعه سرمایه‌گذاری کند.
 
وزیر ارتباطات گفت: دولت تاکید کرده است بدون استدلال قوی امکان افزایش تعرفه‌ها ممکن نیست و در صورت تایید هم در کمیته‌ای در هیات دولت آثار آن بررسی خواهد شد.
 
وی افزود: خیلی از شرکت‌ها ضرر می‌کنند و با تغییر مدیریتی ضرر خود را جبران می‌کنند و نباید توقع جبران آن از طرف مردم را داشته باشند و از سوی دیگر مردم باید به اندازه‌ای که هزینه می‌پردازند، خدمات دریافت کنند.
واعظی تاکید کرد: تجهیزات مخابراتی به روز شده و با هزینه کمتر می‌توان سرویس‌های بهتری ارایه داد و شرکت مخابرات هم می‌تواند از این امکان بهره ببرد.
 
وی افزود: وقتی شرکت مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت بدهکار است، به همان میزان هم شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتور خارجی بدهکار است و در صورت قطع ارتباط از سوی اپراتور خارجی نه تنها شرکت مخابرات بلکه همه اپراتورهای کشور با قطع ارتباطات مواجه خواهند شد.
 
به گفته واعظی، نمی‌شود که اپراتور هزینه یک سال سرویس خود را زودتر از مشترک دریافت کند و بعد از یک سال نسبت به پرداخت آن به شرکت زیرساخت اقدام کند.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: مخابراتی‌ها ادعا کردند قصد فروش مخابرات را دارند اما به محض اینکه مشتری آمد، گفتند می‌خواهیم توسعه اعتماد مبین را بفروشیم، درحالی که اگر فروشنده واقعی باشند، مخابرات خریدار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.