تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 18, 2015
7:19 سه شنبه، 27ام مردادماه 1394
کد خبر: 72735

تحلیلگران می گویند استفاده کسب و کارها از ویندوز موبایل به موفقیت این پلتفرم منجر خواهد شد

هرچند ویندوز موبایل در حال حاضر سهم اندکی از بازار را در اختیار دارد، اما آمار ها نشان می دهد این پلتفرم امسال با ۳۴ درصد، بیشترین سرعت رشد را در بین سیستم عامل های موبایل به خود اختصاص داده است.
 
سهم اندک این پلتفرم اکنون به حدود ۳ درصد از بازار محدود است، اما آمار ۲۰ درصدی استفاده از محصولات سری لومیا در کسب و کارهای ۶ کشور از جمله فرانسه، انگلستان و ایتالیا نشان می دهد، که این شرکت توانسته عملکرد مناسبی را در بخش مربوط به ابزارهای مورد استفاده در مشاغل از خود رقم بزند.
 
فواد فداغی مشاور موسسه استرالیایی Telyste در این زمینه اعتقاد دارد که صنعت IT در حال روی خوش نشان دادن به وجود پلتفرم های متنوع است و نشانه آن را نیز سهم ۵ درصدی ویندوز فون از بازار استرالیا می داند، سهمی که بخش بزرگی از آن را مشاغل و کسب و کارها رقم زده اند.
 
فواد فداغی
ویندوز ۱۰ در زمینه ارتقا امنیت و امکانات، مسیر درستی را در پیش گرفته و این موضوع در تبدیل شدن ویندوز فون به ابزار مورد استفاده در کسب و کارها تاثیر بسزایی دارد
Joseph Hsiao نیز یکی دیگر از تحلیلگران متخصص در حوزه موبایل است که اعتقاد دارد موفقیت مایکروسافت در حوزه کسب و کار می تواند به عنوان عاملی برای پیشرفت ویندوز فون عمل کند.
 
تحلیلگر موسسه استرالیایی IDC اعتقاد دارد اینکه اکثر مشاغل در حال حاضر از ویندوز روی کامپیوتر های خود استفاده می کنند در نهایت به مهاجرت این افراد به ویندوز ۱۰ منجر خواهد شد و اپلیکیشن های universal این پلتفرم که به شکل همزمان قابلیت استفاده روی ابزارهای رومیزی و موبایل و تبلت را دارند، پتانسیل قدرتمندی به شمار می رود که می تواند به گسترش استفاده از ویندوز موبایل منجر شود.
 
Joseph Hsiao
ویندوز پلتفرمی است که بخش مهمی از قابلیت های آن سمت و سوی تولید محتوی دارند، از انواع محتوی دیجیتالی تا مهمتر از آن، اسناد و دیگر موارد مورد استفاده در تجارت. مجموعه آفیس یکی از مهمترین این عوامل است امکان استفاده از آن به شکل universal، ابزارهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ را به گزینه مناسبی برای استفاده در کسب و کارها تبدیل خواهد کرد
البته پلتفرم های اندروید و iOS هم در این میان بیکار ننشته اند و تصاحب سهم بازار غولی همچون اپل در زمینه ابزارهای سازمانی کاری نیست که انجامش به سادگی ممکن باشد، در نتیجه باید صبر کرد و دید تغییرات ایجاد شده در شرکت ساکن ردموند تحت مدیریت ساتلا نادلا چه نتیجه ای می دهد و استراتژی تازه این شرکت که کاربران تجاری را به عنوان یکی از ۳ نقطه اصلی تمرکز خود قرار داده، می تواند به افزایش سهم ویندوز موبایل از بازار منجر شود یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.