فناوری اطلاعات

August 19, 2015
10:09 چهارشنبه، 28ام مردادماه 1394
کد خبر: 72770

دکترخوانساری : ایجاد بسترارتباطی برای مناطق روستایی در دولت یازدهم شتاب یافت

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ایجاد بسترارتباطی برای مناطق روستایی در دولت تدبیر و امید تاکید کرد وگفت: این اقدام مهم و اساسی در این دولت، شتاب فزاینده ای پیدا کرده است.
 
 
دکتر محمد خوانساری در همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته  گفت:  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنج سال گذشته برای ایجاد بستر ارتباطی مناسب در مناطق روستایی  فعالیت زیادی را انجام داد ولازم است این روند با شتاب فزاینده ای برای ارائه خدمات به 25 هزار روستا دنبال  شود.
 
وی ادامه داد:استفاده مناسب از بسترهای ارتباطی منجر به افزایش بهره وری، خدمات رسانی، توسعه و رفاه مناطق روستایی و کمترتوسعه یافته خواهد شد.
 
خوانساری بر لزوم ارائه خدمات مناسب در حوزه ارتباطی تاکید کرد وگفت: مردم که ولی نعمت ما هستند باید از خدمات مناسب در بستر الکترونیکی استفاده کنند.
 
وی به تجربیات برخی از کشورها در این زمینه اشاره کرد وگفت: قطعا این تجربیات به ما کمک خواهد کرد تا به نمونه های موفق دست یابیم.
 
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: درکشورما  ازسال 89 به صورت رسمی و قانونی موضوع ارائه خدمات  عمومی و الزامی  به روستاها مطرح شد ؛اما لازم است امروز از زاویه نو، به این موضوع بنگریم.
 
   وی براستفاده از تجربیات دیگر کشورها دراین زمینه تاکیدکرد وافزود: درایران بستر ارتباطی دراین حوزه درحال تکمیل است.
 
وی ایجاد خدمات ارتباطی پهن باند را لازمه تحقق اقتصاد دانش بنیان در این حوزه دانست و گفت: با ایجاد این بستر مناسب انواع سرویس و خدمات برای تحقق اقتصاد دانش بنیان باید عرضه شود.
 
 رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوعات و مولفه های فرهنگی و بومی در این حوزه اشاره کرد و گفت:ما دارای تنوع فرهنگی فراوانی در کشور هستیم که حفظ آنها در همه مناطق از مهم ترین برنامه های دولت است و آن را دنبال می کند.
 
وی بر پاسخگویی به مطالبات مردم تاکید کرد و افزود: تشکیل چنین گردهمایی هایی،  منجربه خدمت رسانی منسجم تر، هم افزایی و تبادل دانش می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.