فناوری اطلاعات

August 19, 2015
10:32 چهارشنبه، 28ام مردادماه 1394
کد خبر: 72771

دکتر جلالی: نگاه دانش بنبان در USO به توسعه پایدار می انجامد

دکتر جلالی دبیر علمی در اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی خواستار نگاه جدید به حوزه خدمات اجباری روستایی شد و گفت: نگاه گذشته به خدمت رسانی به روستا نتوانست توسعه پایدار در روستاها ایجاد کند، از اینرو باید در کنار ارایه خدمات اینترنتی در روستاها به مشاغل دانش بنیان هم نگاه ویژه ای داشت.
 
دکتر جلالی با تاکید بر چرخه علم، فناوری و اقتصاد افزود: باید در کنار درک دانشگاهی، فناوری را نیز اضافه کرد تا به نتیجه رسید.
وی خاطر نشان کرد: امروز توسعه پایدار روستا مبتنی بر کشاورزی و دامداری دانش بنیان است و از اینرو باید طرح USO بتواند محصول تولید را از منبع به مقصد ارسال و ایجاد ارزش افزوده کند
 
دکتر جلالی با اشاره به که مشاغل آینده دنیا بر اساس دانش است، گفت: USO هم باید به سمت دانش پیش برود.
 
 این استاد دانشگاه در ادامه سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغیه مقام معظم رهبری را دیدگاهی جامع برشمرد و گفت: باید براساس این سیاست ها برنامه ششم در بخش ICT تنظیم شود و در این راستا 25 درصد بودجه کشور به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص یابد که در این خصوص باید ازوزارت ارتباطات که موفق شد در برنامه ششم ICT را بگنجاند تشکر کرد.
 
وی با اشاره به تجربیات جهانی در زمینه USO و بررسی های ITU اظهار داشت: ما در ICT روستایی در بعد خلاقیت و نوآوری جایزه دریافت کردیم که باید با اتخاذ دیدگاه دانش بنیان این مهم تکرار شود.
 
جلالی فضای سیاسی ایجاد شده پس از توافق با 1+5 را فرصت مغتنمی دانست که می توان با بهره گیری از آن اقتصاد کشور را رونق بخشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.