سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 20, 2015
10:23 پنجشنبه، 29ام مردادماه 1394
کد خبر: 72796

لپ‌تاپ‌های VAIO باز می‌گردند

سونی به‌تازگی اعلام کرد که قصد دارد مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌های VAIO را راهی بازار کند.
 
شرکت سونی به‌دلیل ضررهای مالی زیاد بخش تولید لپ‌تاپ‌های خودش را به‌فروش رساند و فعالیت این قسمت را بسیار محدود کرد. لپ‌تاپ‌های VAIO تنها در ژاپن تولید می‌شدند و قیمت بسیار بالایی هم داشتند. به‌تازگی این شرکت اعلام کرده که قصد دارد مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌های VAIO را راهی بازار کند. این محصولات که فعلا تنها در ژاپن تولید می‌شوند، قرار است در بازار آمریکا به‌فروش برسند. از این رو سونی لپ‌تاپ جدیدی به‌نام Z Canvas را تولید کرده است.
 
موضوع جالب اینجاست که این لپ‌تاپ در فروشگاه‌های شرکت مایکروسافت به فروش خواهد رسید. البته قابلیت خرید آنلاین هم برای آن در نظر گرفته شده است. این لپ‌تاپ از مهر ماه راهی بازار می‌شود و قیمت 2200 دلار برای آن در نظر گرفته شده است. البته مدل‌های دیگری هم از این محصول با سخت‌افزاری پایین‌تر راهی بازار خواهند شد که با قیمت ارزان‌تری می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.
 
این لپ‌تاپ سونی که یک محصول Hybrid به‌حساب می‌آید از یک پردازنده Core i7، یک صفحه‌نمایش 12 اینچی با کیفیت 2560×1704 پیکسل، 256 گیگابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم برخوردار است.
 
لازم به‌ذکر است که تبلت‌های Surface 3 Pro شرکت مایکروسافت که سخت‌افزاری شبیه به این محصول جدید سونی دارند را می‌توان با قیمت 1500 دلار خریداری کرد.
 
شرکت سونی تغییرات زیادی را در بخش VAIO به‌وجود آورده و سعی کرده این قسمت محصولات پوشیدنی و قابل حمل تولید کند. یکی دیگر از فعالیت‌هایی که این بخش انجام می‌دهد، تولید ربات است. اولین ربات‌های ساخته VAIO با نام Aibo تولید شده‌اند.
 
سونی در سال 2014 به دلیل فروش بسیار پایین لپ‌تاپ‌هایش، بخش تولید لپ‌تاپ و رایانه‌های خودش را فروخت و فعالیت این قسمت را بسیار محدود کرد. سونی در ژاپن شرکتی به نام Vaio Corp را به‌وجود آورد تا بتواند این بخش را از نو بازسازی کند. در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده از Z Canvas  را مشاهده کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.