سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 21, 2015
12:02 جمعه، 30ام مردادماه 1394
کد خبر: 72827

تلویزیون‌های 8K در راهند

تصاویر با وضوح تصویر 8K لازم است در صفحه نمایش‌های بزرگ و با فاصله درست دیده شود، تا بتواند لذتبخش باشد
ظهور تلویزیون‌های 8K در بازی‌های المپیک 2020 ژاپن اتفاق بزرگی در دنیای تکنولوژی و پیکسل‌ها خواهد بود؛ با اینکه هنوز صادرات این محصولات به صورت تجاری و جدی آغاز نشده است. با این همه اما همان‌طور که تلویزیون‌های 4K خیلی زود جای خودشان را در میان کاربران مختلف و بازار پیدا کردند، انتظار می‌رود که تلویزیون‌ها و نمایشگرهای 8K هم به زودی بازارهای جهان را فتح کنند.
 
 
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IHS، پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات جهانی تلویزیون‌های 8K -که وضوحی برابر 4320 در 7680 پیکسل دارند- از 2700 دستگاه در سال 2015 به 911 هزار دستگاه در سال 2019 برسد. این پیش‌بینی IHS بر اساس تلویزیون‌های 8K با اندازه صفحه نمایش 65 اینچی است که بیشترین میزان تولید و تقاضا را در بازار دارد و انتظار می‌رود تا سال 2019 حدود 80 درصد از صادرات تلویزیون‌های 8K به سراسر جهان را به خودشان اختصاص بدهند. 
 
شاید به همین دلیل هم هست که کارشناسان و تحلیل‌گران بازار معتقدند که بزرگ‌ترین عامل مانع برای رشد بازار تلویزیون‌های 8K همین سلیقه مصرف‌کنندگان برای اندازه صفحه نمایش باشد. «پل گری» یکی از تحلیل‌گران موسسه IHS در این مورد می‌گوید: «فرمت وضوح تصویر 8K لازم است در صفحه نمایش‌های بزرگ و با فاصله و زاویه دید درست دیده شود، تا بتواند لذتبخش باشد. در یک دهه گذشته اندازه صفحه نمایش در بازار انواع تلویزیون به طور متوسط هر سال یک اینچ افزایش پیدا کرده است، اما همچنان تمایل به صفحه نمایش‌هایی با اندازه 70 اینچ و کمتر در میان مصرف‌کنندگان رایج است.»
 
بر اساس گزارش اخیر منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IHS، کارخانه‌های ساخت ریزتراشه LCDهای جدید در چین قرار است تا سه سال آینده به صورت جدی کار خودشان را توسعه بدهند. به همین دلیل هم انتظار می‌رود میزان تولید تلویزیون‌های 8K با اندازه 65 اینچ به سرعت افزایش پیدا کند. در همین زمان مصرف‌کنندگان در چین قانع می‌شوند تا از تکنولوژی جدید حوزه تلویزیون استقبال کرده و خیلی زود از آنها استفاده کنند و تلویزیون‌های 4K خودشان را ارتقا بدهند. 
 
«پل گری» در این مورد می‌گوید: «ما می‌توانیم مطمئن باشیم که ترکیبی از افزایش تولید محلی پنل‌های تلویزیونی و اشتیاق مصرف‌کنندگان برای استفاده از آخرین تکنولوژی بازار، مهم‌ترین عوامل برای رشد سریع چین در بازار تلویزیون‌های 8K خواهند بود.»
 
این گزارش تمام بخش‌های مربوط به تولیدات تلویزیون‌های 4K، قدرت پردازش تصاویر ویدئویی و پخش تلویزیونی، تلویزیون‌های هوشمند و تکنولوژی‌های پخش تصاویر با کیفیت را بررسی کرده و در نظر 
گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.