تلفن همراه

گوشی

August 23, 2015
12:56 یکشنبه، 1ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72875

آیا ZTE زودتر از اپل تکنولوژی Force Touch را عرضه می‌کند؟

به‌نظر می‌رسد شرکت ZTE به‌زودی نخستین گوشی هوشمندش با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Force Touch را در بازار عرضه خواهد کرد.
 
شرکت ZTE یکی از توسعه‌دهندگان چینی در حوزه تلفن‌های همراه است. این شرکت ماه گذشته یک گوشی هوشمند مجهز به تکنولوژی Force Touch را معرفی کرد. نام این محصول ZTE Axon Mini است و به‌عنوان نخستین محصول با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Force Touch شناخته می‌شود.
 
پیش از این شرکت ZTE این گوشی هوشمند را برای تایید مجوزهای لازم به سازمان تنظیم مقررات TENAA ارسال کرده بود. روز گذشته این سازمان مجوزهای انتشار و عرضه‌ی یک گوشی هوشمند با شماره مدل ZTE B2015 را تایید کرد. شرکت ZTE مدتی پیش یک گوشی هوشمند به‌نام ZTE Axon Pro را با شماره مدل A2015 معرفی کرده بود؛ براین اساس به‌نظر می‌رسد شماره مدل B2015 متعلق به گوشی ZTE Axon Mini خواهد بود و انتظار می‌رود این شرکت به‌زودی عرضه‌ی نخستین محصول با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Force Touch را آغاز کند.
 
تکنولوژی Force Touch در زیر صفحه‌نمایش امکان تشخیص فشارهای کم یا زیاد دست کاربر را به گوشی اضافه می‌کند. این قابلیت، به دستگاه اجازه می‌دهد که بر اساس میزان فشار، عملکرد متفاوتی از خود نشان دهد. برای مثال یک فشار آرام بر روی صفحه‌نمایش می‌تواند سبب آغاز ویدیو شود، در حالی که یک فشار محکم‌تر صدا را افزایش می‌دهد. این تکنولوژی در حال حاضر در ساعت‌های اپل واچ مورد استفاده قرار گرفته است.
 
شرکت سازنده در این محصول از یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی OLED با رزولوشن 1080×1920 پیکسل و تراکم پیکسلی 424 پیکسل در هر اینچ بهره گرفته است. توان پردازشی این محصول از طریق یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز تامین می‌شود. در این گوشی 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی که قابلیت ارتقا تا 128 گیگابایت از طریق درگاه کارت حافظه را دارد، قرار داده شده است. شرکت سازنده در این محصول از دو دوربین 8 مگاپیکسلی برای پشت و جلو استفاده کرده است.
 
از دیگر ویژگی‌های گوشی هوشمند ZTE Axon Mini باید به قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G LTE و‌ اندروید 5.1.1 لالی‌پاپ اشاره کرد. ضخامت این محصول 7.9 میلی‌متر و وزن آن 150 گرم است.
 
همان‌طور که می‌دانید پیش از این اخبار و شایعه‌های زیادی مبنی براین‌که اپل قصد دارد در نسل جدید آیفون خود از فناوری Force Touch بهره بگیرد، منتشر شد. اما به‌نظر می‌رسد ZTE در این مورد از اپل پیشی گرفته و قصد دارد به زودی نخستین محصول خود با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Force Touch را عرضه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.