اپراتورها

تلفن همراه

August 24, 2015
17:33 دوشنبه، 2ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72902

سرمایه‌گذاری ایرانسل در نسل‌های سوم و چهارم ۶ میلیارد دلار می‌شود

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی گفت: پیش از دریافت مجوز نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی چهار میلیارد دلار در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کردیم و بعد از آن نیز یک میلیارد دلار سرمایه گذاشتیم. اکنون در نظر داریم تا یک میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها داشته باشیم.
 
 
علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای ترابردپذیری شماره‌های موبایل بین اپراتورها با اشاره به اینکه 365 روز از اعطای پروانه نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی می‌گذرد، اظهار کرد: تاکنون 6000 سایت نسل سوم و چهارم در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم که در این مدت زمان محدود نوعی رکورد در دنیا به حساب می‌‌آید. اکنون در 260 شهر خدمات نسل سوم و 82 شهر نسل چهارم ارتباطی را داریم.
 
وی با بیان اینکه ایرانسل 23 میلیون کاربر اینترنت اعم از موبایل و وایمکس دارد، ابراز کرد: ترافیک اینترنتی ما اکنون 300 ترابایت در روز است.
 
مدیر عامل ایرانسل با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های این اپراتور در نسل‌های جدید ارتباطی گفت: پیش از دریافت مجوز نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی چهار میلیارد دلار در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کردیم و بعد از آن نیز یک میلیارد دلار سرمایه گذاشتیم. اکنون در نظر داریم تا یک میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها داشته باشیم.
 
قلمبر دزفولی اشاره‌ای به پروانه سراسری وایمکس داشت که این اپراتور امروز موفق به درایفت آن شد و گفت: تکنولوژی وایمکس در دنیا رو به انقراض است اما با مجوز سراسری و بدون محدودیت رد تکنولوژی که امروز گرفتیم، خدمات خود در این عرصه را توسعه می‌بخشیم.
 
او ترابردپذیری شماره‌های همراه را آرزوی دیرینه مردم دانست و ابراز کرد: تمام بسترهای شبکه را پیاده‌سازی کرده‌ایم و آماده دریافت قواعد تجاری این حوزه تا اواخر شهریور ماه هستیم. ترابردپذیری شماره‌ها اکنون در 70 کشور دنیا اجرایی می‌شود و قرار است در 14 کشور دیگر که مجموعا 320 اپراتور می‌شود، اجرایی شود.
 
او خاطر نشان کرد: این موضوع سال 2003 در فرانسه، 2008 در مصر، 2013 در کویت، 2007 در پاکستان، 2008 در ترکیه و 2011 در غنا پیاده‌سازی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.