اپراتورها

تلفن همراه

August 25, 2015
8:15 سه شنبه، 3ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72904

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی: ایرانسل ۱۲.۵ میلیون مشترک ۳G و یک میلیون ۴G دارد

مدیر عامل ایرانسل گفت: اپراتور دوم موبایل ۱۲.۵ میلیون مشترک ۳G و یک میلیون مشترک ۴G دارد.
 
 
علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم افتتاح پنج پروژه و محصول جدید اپراتور دوم موبایل اظهار کرد: ایرانسل مفتخر است که امروز شش هزارمین سایت نسل‌های جدید مبتنی بر پهنای باند را در تویسرکان استان همدان راه‌اندازی می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه ایرانسل در سال 84 پروانه فعالیت دریافت کرد، گفت: از آن سال 199 هزار سایت BTS نسل دو راه‌اندازی کردیم که مجموعا 45 میلیون مشترک 2G ما را پشتیبانی می‌کند. 86 درصد پوشش جمعیتی و 30 هزار و 750 پوشش جاده‌ای داریم.
 
مدیر عامل ایرانسل در ارتباط با وضعیت شبکه‌های نسل سوم و چهارم ارتباطی نیز گفت: مجموعا تاکنون شش هزار سایت 3G و 4G راه‌اندازی کرده‌ایم و 12.5 میلیون مشترک 3G و یک میلیون مشترک 4G داریم.
او افزود: مشترکان2G، 3G و 4G ما به ترتیب روزانه 50، 180 و 20 ترابایت ترافیک داده روی شبکه پهن باند ایجاد می‌کنند. پوشش جمعیتی این دو نسل مجموعا 35.8 درصد است.
 
دزفولی با بیان اینکه 23 میلیون گوشی هوشمند در شبکه ما وجود دارد، ابراز کرد: ظرف یک سال رشد 31 درصدی در اضافه شدن گوشی‌های هوشمند به شبکه داشتیم؛ پیش‌بینی‌ها می‌گوید تا سال 2020 حدود 50 میلیارد ارتباط ماشین به ماشین (M2M) خواهیم داشت.
 
او خاطر نشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که ظرف 24 ساعت شبانه‌روز 2.7 میلیارد دلار مبادلات تجارت الکترونیکی داریم و چیزی حدود 197 میلیارد ایمیل در سرتاسر جهان مبادله می‌شود که این اعداد و ارقام، درک پیش‌بینی‌ها را ملموس‌تر می‌کند.
 
مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی پیش‌بینی رشد جهانی دیتای همراه برای سال 2018 را ماهانه 15 اگزابایت دانست و ابراز کرد: دیتای موبایل از سال 2013 تا 2018 رشدی 11 برابری خواهد داشت.
 
وی در ارتباط با آمار ضریب نفوذ پهن باند در سال 2014 گفت: این شاخص در کشورهای توسعه یافته 84 درصد، کل جهان 32 درصد و کشورهای در حال توسعه 21 درصد بوده است. 1.3 میلیارد گوشی هوشمند وجود داشته و 300 میلیون کاربر اینستاگرام ثبت شده است.
 
دزفولی در بخش دیگر صحبت‌هایش اشاره‌ای به تاریخچه فناوری پهن باند بی‌سیم ثابت (TD-LTE) داشت و اظهار کرد: در سال 2010 نخستین آزمایش‌های میدانی شرکت اریکسون همراه با شرکت Reliance Industries در هند که طی آن به سرعت 80 مگابیت بر ثانیه دست یافتند، صورت گرفت و در سال 2011، شرکت China Mobile  (چاینا موبایل) با همکاری شرکت هواوی، سرویس  TD-LTEرا در شش شهر چین به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد.
 
مدیر عامل ایرانسل با اشاره به اینکه اکنون در دنیا 1.9 میلیارد مشترک 3G و 635 میلیون مشترک 4G داریم، اذعان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2020، هر مشترک نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی ماهانه پنج گیگابایت مصرف دیتا خواهد داشت. به همین منوال باید در نظر داشت که 10 درصد توسعه پهنای باند مترادف 1.38 درصد رشد تولید ناخالص داخلی خواهد بود.
 
وی افزود: بعد از دریافت مجوز نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی، میزان دیتای همراه به ازای هر کاربر به 3.5 برابر رسیده و میزان استفاده روزانه از دیتای همراه 6 برابر شده است.
 
طبق گفته‌های دزفولی ایرانسل هم‌اکنون با 421 اپراتور دنیا قرارداد رومینگ برای سیم‌کارت‌های دائمی و با 158 اپراتور قرارداد برای سیم‌کارت‌های اعتباری دارد در حالیکه رومینگ دیتا با 315 اپراتور دنیا نیز دارد. امکان استفاده از سیم‌کارت ایرانسل حین پروازهای خارجی نیز فراهم شده در حالیکه تاکنون موفق به اخذ قرارداد با ایرلاین‌های داخلی نشده است.
 
مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی خاطر نشان کرد: بزرگترین مرکز تماس خاورمیانه را با 533 کارشناس تمام وقت داریم و از این جهت دنبال ارائه خدمات دیگر بخش‌ها توسط این مرکز تماس هستیم.
 
وی میزان فروش خدمات الکترونیکی ایرانسل به نسبت حضوری را 70 درصد عنوان کرد و گفت: میزان استفاده از شارژ مستقیم (E-Charge) نیز 41 درصد شده است.
 
مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی با بیان اینکه ظرف 9 سال گذشته رقمی بالغ بر 206 هزار و 910 میلیارد ریال به شکل غیرمستقیم به دولت پرداختی داشته‌ایم، گفت: پرداخت مستقیم ما به دولت نیز 140 هزار و 554 میلیارد ریال بوده است.
 
دزفولی در پایان صحبت‌هایش باز هم اشاره‌ای به ارائه خدمات TD-LTE داشت و اظهار کرد: در هفت استانی که اکنون وایمکس می‌دهیم، نصف باند فرکانسی را به وایمکس و باقی را به TD-LTE اختصاص می‌دهیم اما سایر استان‌های کشور را از پایه با TD-LTE بالا می‌آوریم. در پروانه ارائه این خمات در سراسر کشور مدت زمان 9 ماه در نظر گرفته شده که ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشیم.
 
وی همچنین گفت: خدمات TD-LTE معمولا روی باندهای فرکانسی 2.3 و 3.5 مگاهرتز ارائه می‌شود که سازمان تنظیم مقررات هم به ما روی باند 3.5 مجوز داده اما برخی وندورهای ما نظیر اریکسون و NSN با این باند مشکل دارند و از این حیث درخواست دریافت باند فرکانسی پایین‌تر را داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.