اپراتورها

تلفن همراه

August 25, 2015
13:21 سه شنبه، 3ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72915

سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی ایرانسل روی M2M

مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در این نشست به افتتاح پروژه M2M ایرانسل در روز گذشته توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این پروژه دو یا چند شی در فضای اینترنت یا شبکه اختصاصی امن همراه بر بستر ارتباطات بی سیم یا با سیم به یکدیگر متصل می‌شوند. ارتباطات M2M غالبا یک ارتباطات راه دور و نظارتی است که در مفهوم بالاتر و به ازای کاربرد در تمامی صنایع و خدمات مرتبط آنها مبنای یک مفهوم شناخته شده با نام اینترنت اشیا (IOT) است.
 
وی با اشاره به رشد پر شتاب خدمات M2M در دنیا افزود: تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ میلیارد دستگاه متصل خواهند شد و بیش از ۵۰۰ اپراتور موبایل در۱۹۰ کشور جهان تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار M2M خواهند شد و بیش از ۲۵۰ میلیون ارتباط خودروهای هوشمند تا پایان سال ۲۰۲۰ در سراسر دنیا برقرار می‌شود.
 
وی، کل سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای خدمات دستگاه به دستگاه در شرکت ایرانسل را بالغ بر یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه امکان اتصال انواع شرکت‌ها و سازمان‌ها و ارایه صدها خدمت مختلف بر این بستر فراهم می‌شود و نقش کلیدی در اشتغال‌زایی و ارایه خدمات دولت همراه خواهد داشت و بستر ارتباطی امنی را ایجاد خواهد کرد.
 
مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل افزود: درحال حاضر بیش از ۲۶۰ هزار سیم‌کارت M2M فعال در شبکه ایرانسل وجود دارد و به بیش از ۲۰۰ سازمان مختلف خدمات ارایه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.