سخت‌افزار

گجت

لبه تکنولوژی

August 25, 2015
23:08 سه شنبه، 3ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72919

روبوت هوشمند سونی با قابلیت پرواز عمودی و جاسوسی

شرکت سونی از روبوت پرنده‌ای رونمایی کرده است که می‌تواند به صورت به هوا برود و در مورد هر کس که در حریم پروازی او حضور دارد، جاسوسی کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این محصول که به عنوان بخشی از پروژه مشترک سونی و شرکت روبوت‌ساز ZMP تولید شده است، با نام Aerosense شناخته می‌شود. سونی در این روبوت از سیستم‌های شبکه‌ای و حسگرهای هوشمند خود استفاده کرده است و شرکت ZMP نیز روی قابلیت‌های پروازی و جاسوسی آن کار کرده است.

سونی می‌گوید که از این روبوت هوشمند می‌توان در کارخانه‌های بزرگ استفاده کرد تا از این طریق آنها بتوانند بر کارمندان خود نظارت کامل داشته باشند. بر خلاف پهپادهای معمولی که مبتنی بر چهار پروانه اصلی ساخته می‌شوند و شبیه به هلی‌کوپتر پرواز می‌کنند، Aerosense بال‌هایی شبیه هواپیما دارد.

با این توضیح روبوت هوشمند ژاپنی‌ها می‌تواند می‌تواند تا ارتفاع بیشتر و با سرعت بالاتر حرکت کند و به سازمان‌ها امکان دهد فضای گسترده‌تر را با عمق بیشتر زیر نظر بگیرند.

سونی اعلام کرد که این محصول در نهایت می‌تواند توسط سازمان‌هایی مورد استفاده قرار بگیرد که در حوزه نقشه‌برداری، مهندسی و معماری شهری فعالیت می‌کنند. این شرکت همچنین امیدوار است از این طریق به صورت کاملا ایمن داده‌های مورد نیاز زمینی را از آسمان جمع‌آوری کند.

«هیساشی تانیگوچی» مدیر پروژه Aerosense و مدیرعامل شرکت ZMP در این خصوص گفت: «ما با خودکارسازی پهپادها این امکان را فراهم کردیم تا به صورت ایمن‌تر فعالیت کنند. با این اتفاقات جلوی بسیاری از تصادفات ناشی از اشتباهات انسانی گرفته می‌شود».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.