اپراتورها

تلفن همراه

August 26, 2015
20:31 چهارشنبه، 4ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72923

وزیر ارتباطات: روی اسب مدیران اپراتورهای موبایل نَشِستم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درخواست‌ مدیران اپراتورهای موبایل برای پهنای باند بعد از مجوز نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی به اندازه‌ای بود که اگر روی اسب آقایان سوار می‌شدیم، معلوم نبود مردم الان چه وضعیتی داشتند.
 
محمود واعظی در مراسم افتتاح هاب ماهواره‌ای ایران (هما) با بیان اینکه امیدواریم دولت تا سال آینده آنچه را که وعده داد انجام دهد، اظهار کرد: در دو سال گذشته عمدتا با دو مشکل مواجه بودیم. مشکل اول اینکه برای مدت‌ زیادی به دلیل عدم اولویت برخی برنامه‌ها در دولت گذشته در بسیاری از موضوعات عقب بودیم و در رتبه‌های جهانی و منطقه‌ای جایگاه خوبی نداشتیم.
 
وی ادامه داد: مشکل دیگر این است که مطالبات مردم بیشتر از توان و حجم کاری ماست اما با این حال آمار اپراتورهای موبایل نشان می‌دهد که ظرف یک سال ترافیک پهنای باند مصرفی از 100 به 700 ترابایت رسیده است.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به صحبت‌های خسروی مدیر عامل شرکت زیرساخت که برنامه دولت در بخش ارتباطات را تا دو سال آینده شرح داد، اظهار کرد: بنده بسیار مراقبت کردم که محتوای جلسات پشت درهای بسته به بیرون درز نکند و مطبوعاتی نشود اما الان که آقای خسروی برنامه‌ها را افشا کردند خودشان باید متعهد شوند که اجرا کنند.
 
وی با اشاره به اینکه به جد دنبال راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هستیم، ابراز کرد: دولت سال گذشته موافقت کرد تا بخشی از بودجه کشور که از طریق این حوزه تأمین می‌شد به خود حوزه بازگردد و برای توسعه ICT هزینه شود که البته تصویب این لایحه نیز از درک بالای نمایندگان مجلس خبر می‌دهد.
 
او با بیان اینکه باید جهادی کار کنیم تا از مسابقه جهانی عقب نیفتیم، ابراز کرد: علاوه بر شبکه ملی اطلاعات به دنبال دولت همراه به دو مفهوم یکی اینکه کارها از طریق تلفن همراه و دیگری اینکه همراه مردم باشیم، هستیم.
 
واعظی اشاره‌ای به ضعف مدیران اپراتورهای موبایل داشت و گفت: زمانیکه می‌خواستیم پروانه نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی را واگذار کنیم به اپراتورهای موبایل نامه زدیم تا نیاز خود را برای پهنای باند بگویند؛ بعد که درخواست‌شان را مطالعه کردیم احساس‌مان این بود که این رقم پایین است لذا دوباره نامه را ارجاع دادیم و خواستیم که تقاضایشان را بیشتر کنند.
 
او افزود: مدیران اپراتورها برای ما احترام  قائل شدند و درخواست‌شان را دو برابر کردند اما ما باز هم آن تقاضای دو برابر شده را ضربدر 10 کردیم. اگر می‌خواستیم روی اسب آقایان سوار شویم معلوم نبود مردم الان چه وضعیتی داشتند.
 
وی خاطر نشان کرد: اکنون هر کدام از اپراتورهای موبایل پهنای باند بیشتری را در کشور بخواهند حاضریم تأمین کنیم.
 
وزیر ارتباطات خطاب به مدیران اپرراتورهای موبایل و با بیان اینکه خمس زحمات خود را به توسعه مناطق روستایی و کمتر برخوردار اختصاص دهید، گفت: البته بنده یک قِران از بودجه پروژه USO (خدمات عمومی الزامی در مناطق کمتر برخوردار) را تا زمانیکه تلفن ثابت و اینترنت به همه مناطق روستایی نرسد، به تلفن همراه نمی‌دهم. وضعیت سوددهی همراه اول و ایرانسل خوب است و می‌توانند به مناطق مرزی و روستایی بپردازند که البته خدا هم به آنها برکت می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم ماهواره ملی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: باید یک ماهواره بومی برای حوزه مخابرات و پخش و یک ماهواره دیگر برای سنجش از راه دور داشته باشیم. ایستگاه زمینی آنها نیز باید در اختیار ما باشد تا مدیریت آنها را داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.