تلفن همراه

گوشی

August 27, 2015
12:10 پنجشنبه، 5ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72944

شاید سونی در IFA 2015 سه دستگاه از سری اکسپریا زد 5 معرفی کند

سونی به زودی در نمایشگاه IFA از پرچمدار جدیدش رونمایی می‌کند. بنا به آخرین گمانه‌زنی ها، ژاپنی‌ها پرچمدار جدید را در سه نسخه  با نام‌های اکسپریا زد 5، زد 5 کامپکت و زد 5 پریمیوم معرفی خواهند کرد.
 
سونی در نمایشگاه IFA امسال حداقل یک تلفن هوشمند معرفی می‌کند، اما تیزرهای منتشر شده از این کمپانی به طور دقیق برنامه آنها را برای معرفی محصولات جدید مشخص نمی‌کند. با توجه به نزدیک بودن نمایشگاه IFA 2015 صفحه فیسبوک سونی گرجستان (غیررسمی) اعلام کرده که این کمپانی ژاپنی در نمایشگاه پیش رو سه تلفن متنوع از سری اکسپریا زد 5 معرفی می‌کند. این سه محصول، اکسپریا زد 5، اکسپریا زد 5 کامپکت و اکسپریا زد 5 پریمیوم نام دارند.
 
این پست فیسبوکی همچنین دیدی از تفاوت این سه دستگاه به ما می‌دهد. Z5 پرچمدار اصلی سونی است و جا در پای اکسپریا زد 3 پلاس یا همان اکسپریا زد 4 می‌گذارد. این تلفن با نمایشگر ۵.۲ اینچ فول اچ‌دی معرفی خواهد شد. Z5 Compact نسخه کوچکتری از این تلفن هوشمند برای افرادی است که با ابعاد تلفن‌های امروزی چندان راحت نیستند. این دستگاه نمایشگری ۴.۶ اینچی با رزولوشن 720p دارد.
 
Z5 Premium دستگاهی ۵.۵ اینچی با رزولوشن 4K است. احتمالا سونی قصد دارد نسخه‌ای بزرگ‌تر از پرچمدار اصلی‌اش با نمایشگری عالی ارائه کند که احتمالا قیمت بالاتری هم خواهد داشت. با این ابعاد نمایشگر و این رزولوشن می‌توان نتیجه گرفت که نمایشگر این دستگاه ۸۰۱ پیکسل بر اینچ خواهد بود که در نوع خود فوق‌العاده است و می‌توان رزولوشن آن را با جی 4 ال‌جی مقایسه کرد.
 
برخی از دیگر مولفه‌های سخت‌افزاری که در این پست فیسبوک به آن اشاره شده، دوربین ۲۳ مگاپیکسلی مورد استفاده در این دستگاه‌ها است. دوربین آنها دیافراگم f/1.8 دارد و اندازه سنسور انها 1/2.2 اینچ است. سیستم فوکوس خودکار آنها نیز PDAF هیبریدی ۰.۱ ثانیه است. همچنین گفته می‌شود پرچمدار جدید به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است. اسکنر اثر انگشت از دیگر قابلیت‌های پرچمدارهای جدید سونی است. نکته دیگر مورد اشاره در این پست فیسبوک این است که اکسپریا زد 5 پریمیوم به یک باتری فوق‌العاده قدرتمند مجهز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.